OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Nelly är en av Nordens mest älskade modedestinationer för unga kvinnor. Nelly grundades 2004 i Sveriges textil- och e-handelshjärta Borås som pionjärer inom influencer marketing och digital försäljning direkt till kund. Idag har vi en kundbas främst bestående av unga kvinnor i Norden. Med 2,4 miljoner medlemmar på Nelly.com och NLYMan.com och 1,3 miljoner följare av våra sociala medier inspirerar vi dagligen vårt community med trender och looks från våra egna varumärken och noga utvalda kompletterande varumärken från en internationell portfölj.
På Nelly delar vi Nelly-andan: där vi ser möjligheter, har ett business mindset och trivs i förändring. Vi vill lära genom att göra, vi vill förverkliga våra idéer och vi är redo att jobba för det vi tror på - och ha roligt under tiden!
Vi erbjuder en kreativ och inspirerande arbetsplats, där vi ständigt utmanar och skapar nya upplevelser i en öppen och transparent miljö. Alla är delaktiga till den framgång vi skapar!
Vi värdesätter våra medarbetares livspussel och det finns goda möjligheter att kombinera arbete på kontoret med hemarbete.
Läs mer på nellygroup.com
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en financial assistent/ekonomiassistent till ett föräldravikariat under perioden januari 2024 och ett år framåt.
I rollen ingår bland annat nedan arbetsuppgifter:
• Leverantörsfakturahantering - fakturaflödet från ankomstregistrering till slutkontroll.
• Delaktig i leverantörsbetalningar
• Kundreskontrahantering – inbetalningar/avstämningar/fakturering
• Löpande bokföring och avstämningar
• Delaktig i månadsbokslut med eget ansvar för vissa områden
• Kontakt med leverantörer och övriga avdelningar inom Nelly
• Övriga sedvanliga arbetsuppgifter inom en ekonomiavdelning
Din profil
Vi söker dig som har en ekonomisk utbildning, med gymnasiekompetens inom ekonomi som lägsta utbildningsnivå. Du har erfarenhet av ekonomiarbete och trivs med administrativa arbetsuppgifter.
För att trivas med tjänsten tror vi att du är en strukturerad och effektiv person som har lätt för att samarbeta. Du är noggrann, gillar siffror och är van vid att hantera flera arbetsuppgifter samtidigt. Du kommunicerar obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska. Vidare har du god IT-vana, främst Excel samt är van vid att arbeta i moderna affärssystem. Erfarenhet av Microsoft NAV och Medius är meriterande, men inget krav.
Tjänsten är på heltid och är ett konsultuppdrag via Söder & Co under perioden januari 2024 och ett år framåt. Tillträde kan diskuteras och möjlighet till en längre period kan komma att bli aktuellt.
Ansöker gör du via hemsida: www.soderco.se
Sista ansökningsdag: 2023-11-12. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Med anledning av dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
För frågor om tjänsten kontakta gärna konsultchef Zandra Tärnbrant på tel. 0723-63 23 61 alternativt på zandra.tarnbrant@soderco.se
Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.