OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Netcompetence är ett mjukvaruföretag med det egenutvecklade systemet Netcompetence Portal, ett it-stöd ämnat att stödja företag och organisationer i deras talent management-processer. Portalen hanterar flera områden - utvecklingssamtal, prestation, kompetens, lärande samt successionsplanering och är en modern, kvalitativ och modulariserad lösning baserad på Microsoft-teknologi. Företaget grundades 1999 och är idag en ledande leverantör inom sitt område med många av Sveriges mest välkända företag som kunder. Företaget har idag 100 stora bolag som kunder och över 300 000 slutanvändare. Tillväxttakten är hög (25 procent) och omsättningen ligger på drygt 15 msek.
Bakgrund
Netcompetence är ett mindre företag som arbetar med många stora och välkända kunder. Varje medarbetare har ett stort inflytande och beslutsvägarna är korta. Kontinuitet är centralt och de arbetar alltid långsiktigt med utvecklingen av sin produkt så att den ständigt ökar affärsvärdet för deras kunder.
Du får arbeta med en produkt som är omtyckt av kunderna. Du får vara med i vår spännande resa från lokal ”under dog” till en internationell aktör. Du kan även räkna med stimulerande företagsaktiviteter som gör teamet ännu starkare.
Rollen som Customer Success Manager
Som Customer Success Manager på Netcompetence arbetar du med att upprätta och bibehålla en relation som strategisk rådgivare gentemot egna kunder och driva kundvärde av företagets produkter och tjänster. Tjänsten innebär omväxlande arbete med stor frihet. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:
* Implementera systemstöd hos nya kunder, kopplat till deras verksamhetsbehov
* Förvalta uppsatta systemstöd hos befintlig kund och säkerställa fortsatt och ökat användande av produkten
* Säkerställa kundnöjdhet samt fastställa mål och nyckeltal kopplade till produkten
* Identifiera utvecklingspotential hos kund samt företräda kunden internt när det gäller prioritering av produktförändringar
* Projektleda implementering, utveckling samt systemunderhåll
Önskvärd profil
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med någon form av systemstöd, ex. tidigare implementerat detta hos kunder. Systemvetarutbildning eller tidigare erfarenhet av arbete som konsult inom Talent Management eller Learning är meriterande. Du kan identifiera dig med företagets fyra värdeord: Enkla, Snabba, Personliga och Ansvarstagande.
Specifika kunskapskrav:
* Tidigare erfarenhet av försäljning
* Intresse av att jobba med verksamhetsutveckling med hjälp av IT-stöd
* Dokumenterad erfarenhet av att leda och driva större projekt
* Konsulterfarenhet är meriterande men inte ett krav
Personliga egenskaper:
* Driven, ingen behöver säga till dig vad ditt nästa steg är - du är redan där
* Nyfiken, vill lära dig och bli bättre på det du gör hela tiden
* Service Minded, du älskar att hjälpa dina kunder - om de lyckas, lyckas du
* Du gillar att stå på scen och inspirera din publik
* Högt kvalitetsmedvetande
Placeringsort: Stockholm
Intervjuer sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan snarast.
I denna rekrytering samarbetar Netcompetence med Kandidathuset. För frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig konsult, Sofia Fritzon, sofia.fritzon@kandidathuset.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Zrinka Vranic Bäck
0708 266 556
Linda Jönsson
08-410 300 22
Mats Johansson
08-410 300 22
Ella Pourmand
0725234320
Ella Pourmand
0725-234320
Rekryteringskonsult Mats Johansson
08-410 300 22
Rekryteringskonsult Zrinka Vranic Bäck
0708 266 556
Rekryteringskonsult Ella Pourmand
0725-234 320
Mikael Sundell
0841030022
Rekryteringskonsult Ella Pourmand
0725 234 320