OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet.
NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång.
Vill du vara med på vår framgångsresa?
Om tjänsten
Vår kundklubb Klubbhyllan vann glädjande nog pris som Årets lojalitetsprogram på Retail Awards under hösten. Vi är riktigt stolta över det men har också mycket mer att göra inom området CRM. Därför söker vi nu en riktigt vass CRM-ansvarig som kan driva arbetet mot nästa nivå. Du som accepterar utmaningen får göra det i ett företag som varit omni sedan 1999 och är rankat av Google som ett av Europas bästa omniföretag.
I arbetsuppgifterna ingår att:
Leda CRM-teamet och dess dagliga arbete
Kontinuerligt vidareutveckla strategin för CRM-arbetet och skapa och genomföra handlingsplaner som gör att vi når våra strategiska mål
Säkerställa trafiken/kundanskaffning online inom ramen för Kundklubben, främst i form av epostmarknadsföring.
Säkra att vi skaffar och sprider kundinsikter så företaget kan ta ännu bättre datadrivna beslut.
Utveckla nya mervärden för medlemmarna, bland annat genom att söka och koordinera nya samarbeten samt ta fram och driva igenom medlemsaktiviteter.
Vem är du?
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen krävs en mycket god analytisk förmåga, samt att du är en prestigelös teamledare.
Det är ett litet team så du behöver vara en doer som samtidigt har ett strategiskt perspektiv och som aktivt arbetar för att teamet behåller blicken på våra långsiktiga mål.
Du är en person som gillar utveckling och att ständigt röra dig och teamet framåt.
Kompetenskrav
Du har en relevant utbildning inom marknadsföring och CRM och har jobbat minst tre år med CRM. Du har bra koll på marketing automation och är nytänkande och har idéer vad som krävs för att bygga en modern kundklubb inom retail.
Teamet
Du arbetar i team med en CRM-koordinator och en CRM-analytiker.
Teamet ingår i E-handels-organisationen med ca 15 anställda och rapporterar till E-handelschef. Inom ditt område arbetar du också nära marknadsavdelningen och produktavdelningen.
Du har även kontakt med våra leverantörer inom CRM.
Låter detta som en tjänst för dig så kan vi erbjuda ett stimulerande arbete i ett av Sveriges mest expansiva hemelektronikföretag. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team!
Övrig information
Placering: Just nu sker större delen av arbete på distans men placering är på huvudkontoret i Viared i Borås och när omständigheterna tillåter det förväntas du vara på plats minst tre dagar per vecka.
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
Omfattning: 100%
Typ av anställning: Tillsvidareanställning med tre månader provanställning.
Ansökningstid: Sista ansökningsdag är den 10 november. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Har du frågor gällande tjänsten kontakta E-handelschef Martin Richardsson på martin.richardsson@netonnet.com
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Avdelning Caroline Tran
070-490 9698
Christer Lindqvist
033-488 400
Pierre Skoog
033-488 400
Peter Thorell
033-488 400
Calle Flyberg
033-488 400
Johan Österberg
033-488 400
Mattias Johansson
033-488 400
Torvald Pålsson Stråe
033-488 400
Marina Davarinou
033-488 400
Mattias Johansson
033-488400