OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi tycker att hemelektronik är fantastiskt. Vi vill därför att fler skall få hemelektronik i sin vardag genom att göra det så enkelt och billigt som möjligt. Det är utgångspunkten i allt och gör NetOnNet till det självklara valet.
NetOnNet består av ett gäng härliga, duktiga och inspirerande medarbetare vars stora passion är just hemelektronik. Våra medarbetare är vår viktigaste faktor och det är tillsammans som vi växer, både som företag och människor. Eftersom vi gillar vårt arbete ser vi därför till att ha roligt på arbetsplatsen och självklart har vi det tillsammans. Hos oss uppmuntrar vi till kreativitet, innovation och förändring. Vi vågar tänka nytt och testa oss fram, vi går helt enkelt vår egen väg. Genom att fortsätta gå vår egen väg utmanar vi branschen och skapar framgång.
Vill du vara med på vår framgångsresa?
Om tjänsten
Som medarbetare i Servicedesk är du spindeln i nätet för de flesta typer av IT-relaterade frågor. Vi supporterar våra 30 Lagershoppar, vårt centrallager och vårt kontor i Sverige, Norge och Kina med alla möjliga typer av IT-tjänster. Totalt hanterar vi nära 1000 användare samt en massa system nästan alla IT frågor passerar oss.
Vi har en mycket stor bredd i våra arbetsuppgifter. I våra arbetsuppgifter ingår allt från till att hjälpa en ny medarbetare starta sin dator och logga in till ett allvarligt fel i kassasystemet och allt där i mellan. Mycket support och felsökning i olika programvaror och IT relaterad utrustning blir det också. Vi svarar på frågor om allt mellan himmel och jord bara det har något att göra med IT, vi är Servicedesk helt enkelt. Listan med vad vi gör kan göras mycket lång men nyckelordet i allt vi gör är service. Du kommer när du blivit varm i kläderna få ingå i vår beredskapstjänst som bemannar Servicedesk kväll och helg enligt ett rullande schema. Lite då och då beger vi oss ut på uppdrag till våra butiker så några resdagar per år kan det också bli.
Vem är du?
På Servicedesk gillar vi människor och söker dig med rätt inställning och driv, vi lägger därför stor vikt vid din personlighet. Att du självständigt kan lösa problem är viktigt och en stor del av din kommande vardag samtidigt som du är en utomordentligt bra lagspelare. Att du dessutom sprider dina nyvunna kunskaper till dina kunskapstörstande kollegor är en självklarhet. Du har lätt att ta till dig information och gillar att ha kontakt med olika typer av människor och har lätt att kommunicera IT språk så att alla förstår. För att trivas hos oss på NetOnNet är det viktigt att du känner igen dig i kulturen och värdeorden; Enkla, Ärliga, Nytänkande och Tillsammans, vilka är ledstjärnorna som guidar alla medarbetarna i deras vardag.
Att du har en förmåga att hantera flera processer samtidigt och att du är strukturerad och noggrann i ditt arbete är personliga egenskaper som vi värderar högt. En blick för vad som behöver göras och en oräddhet i att hugga i där det behövs är också egenskaper vi söker efter. Vi söker helt enkelt en do:er.
Vi tror att du jobbat med support i windowsmiljö under några år. Grundkunskaper i mekande med IT utrustning ser vi som en självklarhet. Har du jobbat med administration i Office365 och/eller något kassa eller affärssystem samlar du pluspoäng.
Hoppas du känner dig sugen på att förstärka vår Servicedesk som idag består av fyra medarbetare och ingår i den ca 32 manna starka IT avdelningen här på NetOnNet. Vågar du anta utmaningen? Sök nu!
Övrig information
Placering: Huvudkontoret i Viared, Borås
Tillträde: Omgående
Typ av anställning: Tillsvidare
Sista ansökningsdag: 27/1
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Avdelning Caroline Tran
070-490 9698
Christer Lindqvist
033-488 400
Pierre Skoog
033-488 400
Peter Thorell
033-488 400
Calle Flyberg
033-488 400
Johan Österberg
033-488 400
Mattias Johansson
033-488 400
Torvald Pålsson Stråe
033-488 400
Marina Davarinou
033-488 400
Mattias Johansson
033-488400