Network Quality Manager

Arbetsbeskrivning

Vi är idag en internationell aktör med verksamhet i 13 länder.Sverige är en viktig marknad inte bara i Norden utan i hela Europa.Därför kraftsamlar vi för att utmana våra konkurrenter på den svenska och nordiska marknaden.Vår utmanaranda kombinerat med innovativa tjänster är starka faktorer för att vi ska kunna möta kundernas behov.I Sverige representeras Telenor även av Bredbandsbolaget, Glocalnet och Canal Digital.Läs gärna mer om oss och vad vi kan erbjuda dig och våra kunder på telenor.se Vi söker en Network Quality Manager till divisionen Networks inom Telenor Sverige AB.Rollen innebär ett övergripande kvalitets- och processansvar med huvudfokus på mobiltelefoni.Network Quality Manager Mobil ansvarar för att initiera och samordna förändrings- och förbättringsaktiviteter inom och utom nät med primärt fokus på mobilnät och -tjänster med syfte att säkerställa våra process- och kvalitetsmål, samt att vara sammanhållande och koordinera vid kvalitetsproblem inom nät.Network Quality Manger rapporterar direkt till chefen för Nätdrift.Tjänstebeskrivning/Arbetsuppgifter:[ Rollen omfattar bl a * Att vara huvudkontakt mot kundservice för SLA och kvalitetsuppföljning * Att vara kontaktperson mot 3GIS. * Att agera sammanhållande vid större kvalitetsproblem inom NÄT och vara behjälplig vid kundproblem och delta i kontakter och möten med slutkunder. * Att ansvara för att leda arbetet med våra tekniska driftprocesser * Att vara processledare för Infrastrukturprocessen Kompetenskrav:[ * Högskoleutbildning, Civilingenjör eller liknande * God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska [Erfarenhet:[ * Ledarefarenhet * Erfarenhet från mobiloperatörverksamhet * Erfarenhet av teknisk utveckling/drift [Personliga egenskaper:[ * Förmåga att leda via andra * Analytisk och strukturerad * Handlingskraftig * God samarbetsförmåga * Ledarkompetenser som Telenor i Sverige arbetar efter och som befattningen kräver: Arbetsuppgifter och ansvar som kvalitetskoordinator: * Vara kontaktperson inom networks för upplevda kvalitetsproblem i mobilNetworkset. * Vara kontaktperson mot övriga företaget för upplevda kvalitetsproblem i mobilNetworkset. * Koordinera aktiviteter för att avhjälpa kvalitetsproblem inom Networks. * Agera projektledare för större förbättringsaktiviteter inom Networkskvalitets-området. * Leda de kvalitetsforum som redan är etablerade - NSN 3G kvalitetsmöte, 3GIS KAM. * Delta i kundkontakter vid större kvalitetsproblem. * Delta i processmöten för hantera incidenter/hantera problem, säkerställa prestanda & tillgänglighet och hantera ändringar/driftsätta/avveckla ändringar. * Delta i driftsforum Networks och 3GIS driftmöte.Arbetsplats/Placering: Karlskrona.Anställningsgrad: Heltid.Anställningsform: Tillsvidareanställning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Palmberg
+46 734417133
Anna Holmgren
+46 734252688
Martin Stenfors

Elin Johansson

Johan Wall

Anna Holmgren
+46 455301045
Se kontaktuppgifter i annons

Recruiter Name

Daniel Stenberg
+46730570580

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telenor Sverige AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 4 december 2007
  • Ansök senast: 27 december 2007

Besöksadress

Katarinavägen 15
None

Postadress

None
Karlskrona, 37180

Liknande jobb


4 november 2024

Manager Electrical Project and design

Manager Electrical Project and design

6 augusti 2024