OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av e-handel, är strukturerad och van vid att arbeta i en administrativ roll? Vill du arbeta i ett personligt, ambitiöst och varmt företag? Kanske är du då den vikarierande e-com administratör och manager för externa kanaler/B2B som Newhouse söker?
Newhouse är ett svenskt livsstilsvarumärke som designar, producerar och säljer mode för kvinnor. Med hjärtat i svensk textilhistoria skapar Newhouse fyra kollektioner per år. Stilbildningen är klassisk och feminin med stort fokus på kvalitet, design och perfekt passform. Det är en självklarhet för Newhouse att erbjuda kunden en totalupplevelse gällande kollektioner, kunnighet och hög servicegrad.
Vi möter kunden genom återförsäljare och egna kanaler, digitalt och fysiskt, i tretton europiska länder med fokus på Sverige och Norden. I Sverige har vi tretton egna butiker, varav en butik är vår expansiva e-handel. Vi finns även på digitala marknadsplatser, bla Afound, Åhlens, NK och Zipadoo. Bolaget grundades år 1986 med huvudkontor i Borås. Vi har runt 50 anställda och omsätter ca 65 MSEK.
Vi brinner för vad vi gör och tror på kraften som skapas genom god gemenskap och sammanhållning. Vi söker en administratör/manager som under en tid vill vara med på vår resa.
Vill du bli en av oss?
Om tjänsten
Du kommer att vara en del e-com teamet och ha ett nära samarbete med dina kollegor på e-com, marknad och IT med fokus på våra marknadsplatser. Du kommer att ansvara för att aktivera våra produkter med rätt priser på våra marknadsplatser Afound, NK e-handel och Åhléns e-handel. Du kommer även planera och aktivera kampanjer i dessa kanaler under säsong. Vidare kommer du också att ha ansvar för att starta upp vår nya B2S-kanal och underhålla vår befintliga B2B-kanal.
Tjänsten är en visstidsanställning / vikariat och utgår från vårt kontor i Borås och sträcker sig mellan oktober 2023 och juni 2024.
Vi erbjuder
Hos oss på Newhouse får du möjligheten att arbeta med ett välkänt och spännande svenskt varumärke. Vi är ett privatägt familjeföretag som idag drivs av tredje generationen. Du blir en del av Newhousefamiljen och får arbeta med ett drivet team och härliga kollegor. Vi är i en spännande fas där vi expanderar och där du blir en viktig person med stort eget ansvar.
Du erbjuds konkurrensmässiga villkor och tjänsten är en heltidstjänst. Vi är kollektivavtalsanslutna. Du kommer självklart få en ordentlig introduktion i rollen och arbetsuppgifterna, företaget, vår stilbildning och historia.
Din bakgrund
Vi söker en kollega som är engagerad och driven. Du är strukturerad och noggrann och har lätt för att ta dig an nya system och god analytisk förmåga. Du känner dig trygg i att driva processer självständigt, och har lätt för att arbeta tillsammans med många kontakter, såväl internt på bolaget som externt. I din roll hos oss ser vi att du är proaktiv, lösningsorienterad och affärsmässig.
Du har:
Relevant eftergymnasial utbildning
Goda kunskaper i Office365
Mycket goda kunskaper i Excel
Relevant erfarenhet av systemadministration i e-handelsplattformar
Ett intresse av e-handel, ekonomi och goda kunskaper inom IT
Lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
Lätt för att arbeta i team
Dessutom ser vi det som meriterande om du:
Har tidigare arbetslivsfarenhet från e-handel
Erfarenhet av systemadmin i Jetshop/Norce (vår ehandelsplattform)
Erfarenhet av systemadmin i Sello (vår marknadsplatsintegrator)
Erfarenhet av systemadmin i Mirakl (plattformen för de flesta av våra marknadsplatser)
Ansökan
Låter detta spännande? Skicka din ansökan till career@newhouse.se.
Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 6 augusti. Vi kommer senast att återkoppla på din ansökan under vecka 32 (7-11 augusti).
Vi ser fram emot din ansökan!