OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Från bra till världsklass, vi ska ta vårt eftermarknadsarbete till en ny nivå och söker därför en kund- och säljorienterad stjärna som ska leda vårt eftermarknadsarbete!
Om företaget
NEXT är ett entreprenörsdrivet SaaS-bolag med lång erfarenhet inom bygg- och entreprenadbranschen. Med molntjänsten NEXT är bolaget branschledande inom affärs- och projekthanteringssystem där produktionen står i centrum. Genom förvärv av väletablerade Byggsamverkan och norska CHECKD har koncernen en bred produktportfölj och stark kundbas.
NEXT-gruppen är i stark tillväxt och har idag ca 80 anställda med huvudkontor centralt i Linköping samt med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo. Vi är i en expansiv fas på en växande marknad både nationellt och internationellt.
På NEXT arbetar vi tillsammans, vi bidrar och arbetar som ett team, med våra kompetenser och personligheter, oavsett roll.
Dina arbetsuppgifter
NEXT har sedan starten 2014 haft en imponerande tillväxt med en stor tillströmning av nya kunder ytterligare påfyllt efter förvärvet av Byggsamordnaren samt nyförvärvade norska Checkd. Fokus har legat på att skapa kundnytta genom kvalitativa implementationer och att erbjuda en kundsupport i världsklass. För att lyfta vår affär och kundnöjdheten ytterligare satsar vi nu på att bygga ett eftermarknadsteam som ska jobba strukturerat och proaktivt med att driva försäljning på befintliga kunder.
Din uppgift blir att bygga en struktur för systematiskt och proaktivt eftermarknadsarbete, sätta övergripande mål, planera för aktiviteter som stöttar målen samt ansvara för rapportering av nyckeltal kopplat till gruppens försäljning. Till din hjälp har du ett team bestående av fyra medarbetare, var och en med en gedigen erfarenhet av NEXT. Till en början kommer du själv jobba operativt med merförsäljning till befintliga kunder samt delta i övriga kundaktiviteter. Rollen innehåller en del administrativa delar kopplat till vårt CRM system samt månatlig rapportering. På sikt kommer rollen innebära personalansvar.
Placeringsort är Linköping alternativt Göteborg/Stockholm med närvaro i Linköping varje vecka, resor utöver det ingår i rollen. Eftermarknad är en del av Customer Success där även leverans- och supportteam ingår, du rapporterar till Support- och leveranschef.
Din profil
Vi söker dig som lockas av att få bygga något från grunden och som har drivkraften att göra det. Rätt person har goda ledaregenskaper, gärna också ledarerfarenhet. Du har har tidigare erfarenhet av försäljning B2B, gärna från ett SaaS bolag. Du bör ha lätt för att lära dig IT system men ännu viktigare är att du drivs av att se den kundnytta som systemet skapar. Och viktigast av allt, du har en tydlig vision om hur ett eftermarknadsarbete i världsklass ska se ut!
Som person kombinerar du ditt starka driv med en ödmjuk framtoning och en god förmåga att bygga långsiktigt hållbara relationer. För den här rollen krävs också en god administrativ förmåga och ett intresse för siffror. Du har lätt för att se samband och en analytisk förmåga att tolka dem. Vår rapportering sker i excel vilket innebär att du bör behärska verktyget väl och du är en avancerad användare av CRM-system.
Vi förväntar oss att du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift. Körkort är ett krav för rollen.
Vi erbjuder en roll i en ny funktion vilket innebär stora möjligheter att få vara med att forma såväl arbetssätt som roll.
Varför ska du söka till NEXT?
Såhär säger Niclas Lindström som arbetar i supporten på NEXT:
”Det bästa med att jobba hos oss är möjligheten att vara med i ett bolag som växer, att få vara en del av resan. Även om företaget är på språng framåt så är det en familjär känsla på kontoret och gemenskapen är viktig för oss. Som exempel på det har vi frukost varje dag, vi planerar in aktiviteter efter jobbet och det bjuds även på konferenser för att stärka gruppen. Sist men inte minst, hos oss tror vi på att en god arbetsprestation ryms inom en 8-timmars arbetsdag!
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar NEXT One Technology med Skill. Urval påbörjas vecka 33 och sker därefter löpande.
Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Lena Johansson 0708-52 32 36 alt. lena.johansson@skill.se
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.