OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Night Manager tycker du om att lösa situationer och du har en passion för service och har gästens upplevelse i fokus.
Tjänstens innehåll och Ansvar:
Som Night Manager representerar du hotellets ledning och har ett övergripande ansvar vid ledningens frånvaro.
Dina uppgifter:
- Övergripande ansvar för ditt skift i receptionen beträffande gästservice och ledarskap. Du ska också säkra att bemanningen är korrekt på ditt skift.
- God överblick av hela hotellet med ett helhetstänk
- Tillgodose och överträffa gästers förväntningar i en föränderlig miljö
- Säkerställa en effektiv och proaktiv hantering av utmaningar, gästklagomål och feedback
- att leda, inspirera och utveckla medarbetare
- Kontrollera att våra standards och policies efterföljs
- Samordna aktiviteter tillsammans med Front Office Manager för att upprätthålla hög standard på gästservice och överträffa gästers förväntningar.
- Vara en drivande kraft genom att uppmuntra och motivera personal att uppfylla och överträffa gästförväntningar
- Kontrollera de reservationer som gjorts för eventuella VIP-gäster, förbereda ankomsten och säkerställa att rummen inspekteras
- Bistå Front Office i rusningstid med in- och utcheckningar
- Ansvar för underhåll och åtgärd av problem vid frånvaro av tekniska avdelningen
- Övervaka och utvärdera processen vad gäller smidig ankomst, vistelse och avresa samt att anpassa denna efter säsong och beläggning
- Övergripande ansvar för ditt skift i receptionen beträffande gästservice och ledarskap av teamet. Du ska också säkra att bemanningen är korrekt på ditt skift.
- God överblick av hela hotellet med ett helhetstänk
- Tillgodose och överträffa gästers förväntningar i en föränderlig miljö
- Säkerställa en effektiv och proaktiv hantering av utmaningar, gästklagomål och feedback
- att leda, inspirera och utveckla medarbetare
- Kontrollera att våra standards och policies efterföljs
- Samordna aktiviteter tillsammans med Front Office Manager för att upprätthålla hög standard på gästservice och överträffa gästers förväntningar.
- Vara en drivande kraft genom att uppmuntra och motivera personal att uppfylla och överträffa gästförväntningar
- Kontrollera de reservationer som gjorts för eventuella VIP-gäster, förbereda ankomsten och säkerställa att rummen inspekteras
- Bistå Front Office i rusningstid med in- och utcheckningar
- Ansvar för underhåll och åtgärd av problem vid frånvaro av tekniska avdelningen
- Övervaka och utvärdera processen vad gäller smidig ankomst, vistelse och avresa samt att anpassa denna efter säsong och beläggning
Din bakgrund:
- Minst två års erfarenhet som hotellreceptionist, eller motsvarande två års erfarenhet från hotellbokning – individuell eller grupp och konferens bokning
- Påvisa minst 1 års erfarenhet av självständig problemlösning och beslutsfattande inom Front Office, Bokning eller Grupp & Konferensbokning
- Du behöver kunna kommunicera flytande i tal och skrift på engelska, och flytande i tal på svenska.
- Vara komfortabel med att fatta snabba beslut
- Goda datakunskaper
- Serviceinriktad och initiativrik
- Eftergymnasial utbildning med inriktning på service
I tillägg till ovan måste du ha tillstånd att arbeta i Sverige
Välkommen med din ansökan till oss senast den 6 mars 2022.
Ansök genom att följa länken nedan (vi tar ej emot ansökningar via email): Marriott Careers
Sheraton Stockholm Hotel är ett förstklassigt hotell beläget mitt i centrala Stockholm. Vi har 465 gästrum med komfort utöver det vanliga, en restaurang, lobbybar samt 15 konferensrum. Sheraton Stockholm Hotel ingår i den världsomspännande koncernen Marriott International, med mer än 7000 hotell världen runt.
Krav:
Körkort:
* B (Personbil)
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Executive Milena Zachrisson
08-412 35 21
Director of Human Resources Thomas Johansson
08-412 35 20
Human Resources Executive Milena Zachrisson
08-412 35 21
Michaela Bussler
+468412 34 00
Groups & Events Manager Agni Gelasaki
08-4123701
Ross Seward
08-412 34 00
Bram Visser
+4684123400
Groups & Events Manager Agni Gelasaki
08-4123500
Ross Seward
08-412 34 00