OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Niko söker en tekniskt kunnig 1st line support till vårt kontor i Hägersten.
Vill du arbeta med teknisk support i form av felsökning och problemlösning på ett spännande företag ? Rollen innefattar diverse tekniska ärenden där din sociala och servicemässiga förmåga är central. Kvalitet är vårt signum på Niko och allt vi arbetar med utförs professionellt med högsta kvalité vilket har genererat genom åren en hög kundnöjdhet och långsiktighet. Ta chansen att få vara med och utvecklas med oss?
Ansvarsområden
Framtidens arbetsplats!
På Niko får du möjlighet att utveckla och stimulera dina färdigheter i en högteknologisk och innovativ miljö. Vi strävar efter att ha en bra och inspirerande arbetsmiljö där du både kan använda och
utveckla dina kunskaper och talanger. Vi tror att engagerade medarbetare är grunden för den fortsatta tillväxten och utvecklingen av Niko.
Som 1st line support arbetar du med tekniska ärenden från kunder och samarbetspartners som Installatörer, grossister och tekniska konsulter. Du hanterar såväl snabba som mer omfattande ärenden och tidsåtgången kan variera. Ibland kan det förekomma ett mer djupgående felsökningsarbete men där huvudmålet alltid är att lösa problemet med bästa möjliga service.
Du ingår i ett team av tekniskt kompetenta kollegor som stöttar och hjälper varandras ärenden. Arbetet genomförs främst via telefon, mejl och dator från vårt kontor i Hägersten.
Kvalifikationer
Vi söker dig som brinner för att ge kunder och samarbetspartners bra service och en god upplevelse i kontakterna med bolaget. Du är lösningsorienterad och strukturerad och van vid flera kontaktytor. Rollen innefattar en teknisk förståelse med fokus på att leverera god service och kvalitet gentemot kunden.
Det är starkt meriterande om du har kunskap/erfarenhet inom el installation och kanske har du erfarenhet från en närliggande bransch. Stort fokus kommer att läggas på personlig lämplighet.
∙ har teknisk bakgrund, som t.ex. el installatör
∙ Har god datorvana, MS office, CRM och minst ett affärssystem
∙ har minst tre års erfarenhet från liknande arbete (teknisk support, kundsupport)
∙ är organiserad, strukturerad samt van att målmedvetet planera ditt arbete
∙ har lätt för att kommunicera, är övertygande och skapar förtroende
∙ pratar och skriver svenska och engelska obehindrat.
∙ trivs med att vara spindeln i nätet och den fasta punkten på kontoret då resten av kollegorna ofta är på resande fot.
I ett mindre bolag måste man ibland vara flexibel och beredd på att hugga i där det behövs varför du är proaktiv, prestigelös, serviceinriktad och tar initiativ för att få saker och ting att hända. Sist men inte minst - du är positiv och ser hellre möjligheter än problem.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-02-11. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
För mer information kontakta Jeanette Walters Rekryteringskonsult på telefon 0733434766
Om företaget
Vi får byggnader att fungera bättre!
Niko är ett familjeägt företag baserat i Sint-Niklaas, Belgien. Niko designar och producerar kopplingsmaterial, ljusstyrning och hemautomation. Våra lösningar minimerar energiförbrukningen och förbättrar användarkomforten. Niko Group har mer än 700 anställda i 10 länder. Niko Nordic i Sönderborg, Danmark är kompetenscenter för detektorer och hanterar försäljning och distribution av Nikos produkter i Danmark, Sverige och Norge.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044