OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nilar producerar avancerade bipolära Hydrid® batterier(NiMH) i Gävle till energilager för kommersiella fastigheter, privata hushåll, fabriker och inom smarta elnät. Bolaget har idag ca 140 anställda i Sverige, varav ett hundratal återfinns i Gävle och ett trettiotal i form av ledning samt sälj-och marknadsfunktion i Täby.
Nilar Hydrid® energilager kännetecknas av att vara robusta, brandsäkra och hållbara till en låg totalkostnad. Den modulära utformningen tillåter full skalbarhet för att hantera energi och kapacitet i såväl små bostadssystem som storskaliga elanläggningar.
Med sina två FoU-avdelningar i USA och Sverige har Nilar revolutionerat energi-och strömförsörjningstekniken, liksom vår nästa generations högautomatiserade tillverkningsmetoder.
Vill du jobba med teknisk kundsupport på ett företag som präglas av entreprenörsanda, har högt i tak samt en tillåtande kultur? Då är detta jobb för dig.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba med teknisk kundsupport på ett företag som präglas av entreprenörsanda, har högt i tak samt en tillåtande kultur? Då är detta jobb för dig.
Nilar söker en prestigelös och engagerad ingenjör till teknisk kundsupport. Har du förmågan att arbeta både självständigt och i grupp och trivs med ett nära samarbete med kunder, marknad, produktion, R&D och övriga intressenter, kan du vara den vi söker.
Dina arbetsuppgifter består bland annat av teknisk support till kunder och produktion, utveckling av produkter, hantering och uppföljning av reklamationer och kvalitetsärenden. Vidare kommer du att arbeta med förbättringar av interna system, utveckla och säkerställa processer och rutiner. Det är ett flexibelt arbete med omväxlande arbetsuppgifter. Du får till stor del själv planera hur din arbetsdag ska se ut och arbetet innebär mycket eget ansvar.
Känner du dig redo för att anta utmaningen?
Vem är du?
Vi söker dig som har akademisk utbildning med teknisk inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som kan bedömas likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av batterier eller energilager, samt att du har tidigare arbetslivserfarenhet från teknisk kundservice. Du kan också var nyutexaminerad, då ställs stora krav på om du är en person med rätt driv och vilja att utvecklas i rollen.
B-körkort är ett krav.
Som person har du ett stort tekniskt intresse och sätter höga normer för kvalitet och arbetar på ett systematiskt, metodisk och pålitligt sätt. Vidare har du lätt för att kommunicera med människor via olika kommunikationsverktyg, lätt för att bygga kontaktnät och långsiktiga relationer.
Du trivs i samarbetet med andra och är en duktig lagspelare. Din analytiska förmåga är god och du är van att dra slutsatser utifrån fakta och statistik. Vidare är du serviceinriktad och har ett fokus på kundtillfredsställelse.
Då arbetet innebär mycket kontakter med olika partners krävs det goda kunskaper i Svenska och Engelska, både skriftligt och muntligt.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Nilar med Experis och du kommer att bli anställd hos Nilar. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mats Andersson på telefonnummer: 026-66 30 22 eller via e-post: mats.andersson@se.experis.com.
Vi ser fram emot att höra från dig! Sista ansökningsdag är 11:e oktober. Välkommen med din ansökan!