Nimbus Boats söker en materialplanerare

Nimbus Boats söker en materialplanerare

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation
Nimbus Boats Sweden AB är Nordens ledande tillverkare av fritidsbåtar. Företaget har över 300 anställda och omsätter cirka 900 miljoner svenska kronor. Huvudkontoret ligger i Göteborg med bland annat en produktionsenhet i Mariestad. Varumärken inom Nimbus är Nimbus Boats, Paragon Yachts och Alukin. I det nyligen avslutade förvärvet av finska Bella Boats tillfördes varumärkena Bella, Flipper, Aquador och Falcon.

Nimbus kärnvärden är: Design, kvalitet, komfort, säkerhet och miljö. Nimbus ägs av investmentbolaget R 12 AB. R 12 fokuserar på att förvärva bolag i Skandinavien med starka varumärken och högkvalitativa produkter.


Tjänstebeskrivning

Nu söker vi en driven och noggrann materialplanerare till vår produktionsenhet i Lugnås, strax utanför Mariestad.
I denna roll arbetar du med leverans- och materialbevakning, orderläggning, avvikelsehantering och uppföljning. Du säkerställer att rätt mängd material och produkter är på rätt plats vid rätt tid.
Fortsättningsvis innefattar tjänsten kontinuerlig kontakt externt med leverantörer såväl som internt med exempelvis inköp, produktion och logistik.


Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har en akademisk utbildning inom logistik eller liknande. Du är en van datoranvändare, främst är du kunnig inom Excel och har kanske stött på både Navision och Monitor. Har du även erfarenhet av att ha arbetat med material och produktionsplanering är det meriterande, likaså om du har arbetat i en producerande industri. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, både svenska och engelska.

Tjänsten ställer höga krav på att hålla ordning och reda, vi förutsätter att du som söker är organiserad och noggrann i ditt utförande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter dig som är målinriktad, lösningsfokuserad och flexibel.
Låter det intressant?
Har du frågor, så tveka inte att ringa bemanningschef Sara Stenlund tel 072-700 78 38. Din ansökan skickar du in via Premiers hemsida, www.premier.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Att arbeta som konsult på Premier
Som konsult hos Premier är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Premier har verksamhet i 7 städer och är idag ca 700 anställda. Vi är en helhetsleverantör vad gäller personal inom försäljning/marknad, ekonomi, industri, lager/logistik, teknik, HR, inköp och administration. Vi erbjuder flexibla bemanningslösningar, vilket gör våra kunder mer konkurrenskraftiga på deras respektive marknad.
Vår målsättning är att alltid försöka överträffa våra kunders och medarbetares förväntningar och att erbjuda både våra kunder och sökande bästa möjliga bemötande. Premier ska lämna kvar en känsla av en overkligt bra upplevelse. Helt enkelt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024