OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hyresavtalsadministratör, deltid
NIRAS affärsområde Corporate Real Estate Services (CRES) är marknadsledande konsulter med tjänster inom lokalförsörjning och hyresgästrådgivning. Vi ger strategiskt och operativt stöd till lokalhyresgäster och lokalanvändare och driver uppdrag i hela landet. Vi ger våra kunder rätt förutsättningar för att bedriva sin verksamhet framgångsrikt i hållbara, ändamålsenliga och effektiva lokaler. Gemensamt för alla våra uppdrag är att vi arbetar målfokuserat och engagerat för att skapa värden för våra kunder på både kort och lång sikt.
Arbetsuppgifter
I vår tjänst Avtalshantering administrerar vi kundernas hyresavtal och registrerar väsentliga avtalsfakta samt håller utdata aktuella i en webbaserad avtalsdatabas. Detta moment utgör den huvudsakliga och viktigaste arbetsuppgiften i tjänsten. I tjänsten ingår också att kvartalsvis ta fram och distribuera skriftliga avtalsrapporter till kund. Delar av uppdraget kan omfatta att utbilda kunder i hyresavtalssystemet, att delta i uppstart med nya kunder och att ge telefonsupport till kund.
Du kommer även kunna arbeta med projekt-/ekonomiadministrativa uppgifter och eventuella andra förekommande uppgifter inom affärsområdet.
Inom ramen för vår tjänst Avtalshantering bidrar du med merförsäljning och är tillsammans med kundansvariga delaktig i att utveckla kundrelationen. Alla medarbetare har ansvar för det egna lärandet och den egna kompetensutvecklingen samt för att arbetet genomförs med hög kvalitet, i gott samarbete och på ett resurseffektivt sätt.
Din bakgrund och erfarenhet
Du som söker ska ha fallenhet och intresse för administrativt datorbaserat arbete. Tidigare erfarenhet från hyresavtalsadministration, projektadministration och ekonomiassistentuppgifter är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i MS Office. Tidigare arbete med databaser är meriterande. Du har gymnasieexamen.
Dina egenskaper och förmågor
. noggrann, strukturerad, ansvarstagande och effektiv (ihärdig/uthållig)
. positiv, samarbetsvillig och uppskattar att arbeta i team
. initierar, planerar, utför och följer upp ditt arbete självständigt
. flexibel, har hög servicekänsla och god pedagogisk förmåga
. nyfiken och har vilja att utvecklas inom området
. duktig på att uttrycka dig väl i tal och skrift tal på svenska
. duktig på att underhålla befintliga relationer
Tjänsten och din arbetsplats är placerad på vårt Stockholmskontor. Resor inom landet kan förekomma, men i begränsad omfattning.
Vi erbjuder dig en möjlighet att arbeta i ett affärsområde tillsammans med ett team av drivna och kompetenta kollegor, med målet att bidra till utvecklingen inom ett växande tjänsteområde. Med affärsområdets breda utbud av tjänster och vår kundmix får vi möjlighet att utföra spännande uppdrag och vi får möjlighet att få arbeta med vitt skilda frågeställningar för kunder inom mycket varierande privata och offentliga verksamheter.
För oss är det viktigt att vi som konsulter tror på långsiktighet och att vi uppskattar att arbeta för att skapa långsiktiga och hållbara värden för våra kunder.
Tycker du att det låter intressant och vill veta mer?
Kontakta:
Olof Johansson, 08-503 844 19.
Din ansökan skickas så snart som möjligt då vi kallar till intervjuer löpande
Sista ansökningsdag: 2018-11-12