OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en ambitiös och analytisk person med ett brinnande intresse för redovisning? Besitter du tidigare relevant arbetslivserfarenhet och vill vara del av ett spännande bolag med engagerade medarbetare? Då har vi rätt tjänst för dig!
Som redovisningsekonom blir ditt uppdrag att arbetar med diverse förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning samt rapportering till moderbolaget.
Du välkomnas till en miljö där det är högt i tak, bra sammanhållning och engagerad grupp. Du erbjuds en bred roll där du kan växa och få ta ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt.
Tjänstebeskrivning;
Som redovisningsekonom kommer du ha ett ansvar för hela de ekonomiska flödet. Du kommer att förhålla dig till tydliga ramverk och lokala regelverk. Tjänsten innefattar bl.a.
- Löpande redovisning
- Kontoavstämningar
- Kassaflödesanalys
- Månads-, kvartals-, årsbokslut
- Rapportering, både lokalt och internationellt
- Bankavstämningar
- Analys av finansiella data samt förberedelse av rapporter
Du kommer att säkerställa att redovisningen sker på rätt sätt och i rätt tid samt att du har en god förståelse för hur siffrorna skapas. Du kommer att samarbeta med chefer och kollegor för att möta uppsatta prognos- och budgetmål. I tjänsten ingår även att förbereda och samordna revisionsprocessen tillsammans med ansvariga chef.
Kvalifikationer;
Vi söker dig som har en akademisk kandidatexamen och har minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete samt är analytisk, ambitiös, kommunikativ och ansvarsfull i ditt arbete. Mycket goda kunskaper i Office-paketet och Excel är ett krav
- Mycket goda kunskaper i svenska och i engelska i både tal och skrift är ett krav. Ett tredje språk är alltid intressant men inget krav
- Erfarenhet av livsmedelsbranschen är ett plus men inget krav
Personliga egenskaper;
För att du ska trivas är det av stor vikt att du gillar att arbeta i ett tight team, är kvalitetsmedveten, social och prioriterar struktur och noggrannhet i arbetet. Du tar ett stort ansvar för ditt jobb och håller alltid deadlines. Du drivs av att jobba självständigt, samtidigt som du gillar att samarbeta i grupp. Du bör även vara flexibel och behåller lugnet i stressade situationer. Självklart är du en person som sprider härlig energi omkring dig och som jobbar professionellt.
Mer om tjänsten;
Direktrekrytering
Tillsättning: enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, med flex-tid
Placering: Centralt i Stockholm
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Claudia Klingsell på claudia.klingsell@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om Andara
Andara är ett konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, HR, lön, kontor & administration m fl yrkesområden. Vår målsättning är att fortsätta expandera och vara våra kunders naturliga första val. Andara är ett auktoriserat företag i bemannings- och rekryteringsbranschen och kollektivavtal tillämpas.
Varför jobba på Andara?
Våra kunder brukar beskriva Andara som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Konsultuthyrning och Rekrytering arbetar som namnet antyder både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.