OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
NKT söker en Intercompany Sales and Offer Specialist för att säkerställa support och service i världsklass! Trivs du i en dynamisk, högteknologisk miljö, där du spelar en nyckelroll för att tillfredsställa kundernas behov - då kanske vi har den perfekta möjligheten för dig!
Tjänsten börjar som ett konsultuppdrag via Skill på 6 månader och därefter finns goda möjligheter till anställning direkt på NKT.
Om företaget
NKT förbinder en grönare värld med högkvalitativ kraftkabelteknik och tar en ledande roll när världen går mot grön energi. NKT designar, tillverkar och installerar lösningar för
låg-, mellan- och högspänning som möjliggör hållbar energiöverföring.
Sedan 1891 har NKT förnyat kraftkabeltekniken, från de första glödlamporna till de megawatt som skapas av förnybar energi idag. NKT har sitt huvudkontor i Danmark och har 3 900 anställda. NKT är noterat på Nasdaq Copenhagen och omsatte 1,3 miljarder euro år 2019.
NKT – we connect a greener world. www.nkt.com.
Dina arbetsuppgifter
Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara:
• Hantera förfrågningar; via e-post och telefon, vilket innebär att förbereda erbjudanden, välja produkter, ge prisförslag eller använda befintliga prislistor, kontrollera produkttillgänglighet och anpassa erbjudandet.
• Koordinera tekniska förtydliganden
• Skicka offerter till kund
• Upprätthålla koncerninterna prislistor
• Stödja kunder i orderprocessen och med information som behövs för deras projekt
• Hantera gränssnittsuppgifter mellan interna kunder och andra funktioner i företaget
Du kommer att ingå i ett kompetent och sammansvetsat team i Alingsås som arbetar nära tillsammans i ett öppet och rakt klimat.
Din profil
Vi söker dig med slutförd eftergymnasial utbildning inom relevant område. För att bli framgångsrik i denna roll har du ett öppet tänk, är bra på att prioritera och har förmågan att snabbt få en överblick över arbetsuppgifter som ska hanteras och göra egna prioriteringar i linje med företagets strategi. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och är både strukturerad och noggrann. En annan nyckel är förstås att ha ett stort servicetänkande och kundfokus samt att vara en pålitlig lagspelare. God kommunikation och samarbetsförmåga är andra viktiga delar för att passa i denna roll. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Tekniskt kunnande/grundläggande förståelse är ett plus.
Har du inte erfarenhet av nedanstående så behöver vara villig att lära dig:
• Affärssystemet SAP
• Offertskapande processer och kundhantering
• Excel för beräkningar och andra operationer
• Förståelse för prisstrukturer, marginaler, vinst & förlust
• Förståelse om säljprocesscykeln
Ansökningsförfarande
Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Har du några frågor eller funderingar? I så fall är du välkommen att ta kontakt med ansvarig rekryterare, Isabella Andersen // isabella.andersen@skill.se
Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.
Vi ser fram emot din ansökan!