OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nobis Hotel stockholm är ett samtida lyxhotell med 201 rum som öppnade i december 2010 på Norrmalmstorg. Hotellet ingår i Nobiskoncernen tillsammans med företag som; Operakällaren, Hotel Skeppsholmen, Stallmästaregården, Hotel & Restaurant J, Miss Clara Hotel, Nobis Hotel Copenhagen och Blique by Nobis som öppnade under våren 2019.
Vi är ett femtjärnigt hotell med Stockholms bästa läge som söker någon som sätter lika höga krav på sin servicenivå som våra gäster gör. Du är van att arbeta med och för gäster från världens alla hörn och du arbetar som bäst med människor som har samma driv som du. Vår företagskultur genomsyrar högt i tak, familjär värme och vi sätter höga krav på ansvarskänsla hos våra medarbetare som alltid ser till gästens bästa. Du kommer ha en betydande roll i vår framgång.
Vem är du?
Vi söker någon som är flexibel, lösningsorienterad, sätter höga krav på service och är noggrann med detaljer. Du är femstjärnig ut i fingertopparna och ställer lika höga krav på din leverans som våra gäster gör. Du har tydlig bild av vad som krävs av dig och vad femstjärnig service är.
Du är kunnig, både inom receptionsarbetet men även vad Stockholm kan erbjuda, och du känner dig hemma i hotellmiljö. Du har någon form av erfarenhet inom hotell eller annan servicebranch där du tagit hand om gäster/kunder och är nu redo att leverera toppklass på ett femstjärnigt hotell. Arbete på femstjärnigt hotell samt att ha arbetat i PMS Opera är meriterande.
Du går alltid in med inställningen ”Inget är omöjligt” och tycker det är roligt att vara flexibel och att lösa det omöjliga. Du har hög positiv energi som sprider sig hos medarbetare och gäster och du har en enorm teamkänsla. Kommunikation samt ordning och reda är otroligt viktigt för dig. Du älskar att sälja och se till att gästen får sina förväntningar överträffade.
Vi letar efter någon som kan komplettera vårt team på bästa sätt och vi sätter stor vikt vid personlighet. Engelska är det primära språket med våra gäster, så vi ser att du talar och skriver både svenska och engelska på ett professionellt sätt.
Körkort är en merit.
Vad erbjuder vi?
Vi är ett familjärt hotell som sätter stor vikt vid det personliga mötet med gäster. Vi sätter höga krav på leverans av service och ansvarstagande av all personal. Vi vågar visa vår personlighet och hoppas du vill dela med dig av din.
Vi arbetar aktivt med internrekrytering och ser till individens önskemål om utveckling, och ser positivt om utveckling kan ske inom företaget. Vi vill arbeta med ambitiösa kollegor.
Detta är en driftstjänst där du arbetar i receptionen. Dina arbetsuppgifter inkluderar gästkontakt med in- och utcheckningar, lättare conciergefrågor, bokningar av rum och restaurang, roomings, bagagehantering, VIP-hantering samt allt administrativt som krävs i en hotellreception så som att svara på e-mails, följa upp feedback från gäster, proaktivt arbeta med ankomstlista etc. Vi sätter stor vikt på ansvars-, organiseringsförmåga samt social kompetens.
Tiderna varierar om förmiddags-, eftermiddags- och dagspass (7-15:30, 10-18:30 alt. 14:30-23).
Månadslön enl. ök med 6 mån provanställning.
Intervjuer & urval kommer ske löpande varför vi ber dig söka så snart som möjligt. Vi ser gärna att du påbörjar din upplärning så snart som möjligt, men tack vare ett underbart team på plats innebär det att du även kommer kunna ha chans till ledighet i sommar, så även om du redan nu har en sommarsemester inplanerad ser vi gärna att du söker.
Vi kommer endast svara ansökningar som möter vår kravprofil.
Vi ser fram emot din ansökan!
Väl Mött
Sara Ståhl
Front of House Manager
Kontaktpersoner på detta företaget
Josefine Edstein, Receptionschef
Pawel Petersén, VD
0705224475
Emelie Alm, Director of inhouse sales
0709 60 22 70