NOC Manager för ett internationellt bolag

NOC Manager för ett internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

NOC Manager för ett internationellt bolag

Är du en erfaren teamledare med teknisk bakgrund och intresse för IT? Vill du tillhöra ett växande bolag med en internationell och dynamisk miljö? Trivs du att leda ett team och ha frihet under ansvar? Ta chansen och läs vidare!

Om tjänsten
I rollen som NOC Manager ingår ansvar för att förnya, leda, utveckla och effektivisera NOC (Network Operating Center), ett dygnet runt övervakningscenter av tekniska installationer världen över. Du leder ett team som består av ca 10 personer som arbetar som 1 linjesupport med övervakning, remote support samt troubleshooting, vid behov eskalering till lokala serviceansvariga. Teamet är även involverade vid installation av nya systeminstallationer. Du kommer ansvara för den dagliga driftövervakningen inklusive incidentkoordinering samt leda och utveckla NOC teamet. Du arbetar nära dina medarbetare och verksamheten, vilket innebär att du till stor del arbetar operativt. Vidare har du övergripande budget- och personalansvar samt ansvarar för schemaläggning av dina medarbetare. I dina arbetsuppgifter ingår medarbetarsamtal och skapa individuella utvecklingsplaner för dina medarbetare.
I denna tjänst kommer du att rapportera till VP IT & Operations. Du arbetar från kontoret i Solna där ca 20 kollegor finns.

Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten, alternativt likvärdiga arbetserfarenheter. Du har 3-5 årserfarenhet inom IT-området och erfarenhet som teamledare. Ditt intresse för IT är stort och du har ett brett teknikkunnande.
För att lyckas och trivas i rollen som NOC Manager är du strukturerad, noggrann och gillar ett högt arbetstempo. Du har förmågan att se helheten och snabbt kunna ändra prioritering genom ett flexibelt arbetssätt. Du använder din tekniska erfarenhet och positiva och lösningsorienterade attityd för att på bästa sätt leda teamet och individernas utveckling. Du behöver goda kunskaper i svenska och engelska, både i skrift och tal då en stor del av ditt dagliga arbete inkluderar båda språken.

Vi erbjuder
Stora utvecklingsmöjligheter och samarbeten både nationellt och internationellt. Du erbjuds ett öppet landskap baserad på laganda, tillit samt respekt. Du får även frihet under ansvar och bra förmåner som ett tryggt pensionssystem och försäkringsförmåner.

Om bolaget
Ett globalt ledande leverantör inom ITS – Intelligent Transportation Systems – som erbjuder tjänster för ett effektivt, tryggt och miljövänligt transportsystem. Genom att erbjuda världsledande vägtull och trafikhanterings åtgärder underlättar det för kunder och partners världen över att digitalisera transportinfrastrukturen och övervinna de nutida trafikutmaningarna för ett bättre samhälle.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Sheyda Ali via sheyda.ali@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

 

Välkommen med din ansökan!

Sökord: NOC, NOC manager, Network Operations Center, IT, Computer Science, Team Leader, Kundservice, Incidenthantering, Kundtjänst,

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 11 augusti 2022
  • Ansök senast: 10 september 2022

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Chef till säkerhets- och lokalenheten

Chef till säkerhets- och lokalenheten

27 juni 2024

UX Designer

UX Designer

24 juni 2024

Software Engineer

Software Engineer

24 juni 2024