OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är i behov av en medarbetare som med engagemang och ordningssinne kan bemanna vår kunds NOC (Network Operation Center).
Tjänsten innebär skift dag/eftermiddag/kväll. Pass under nattetid samt arbete vissa helger kan bli aktuella.
Arbetsuppgifter
Arbetet innefattar övervakning/monitorering, driva felavhjälpning samt att utveckla rutiner och processer med syfte att avhjälpa kunders driftstörningar. Vid mer komplexa felanmälningar ingår det i uppdraget att eskalera till 2nd level support så snabbt och effektivt som möjligt. NOC informerar även kunder om pågående driftstörningar och kommande planerade arbeten. Informationsflödet internt och externt är en viktig del av arbetsuppgifterna.
Då du kommer ha kontakt med nationella och internationella kunder via telefon och mail samt att koncernspråket är engelska behöver du kunna utrycka dig väl både på svenska och engelska.
Din profil och kvalifikationen
Krav
- Grundläggande förståelse om routrar, servrar och brandväggar
- Kunskap om TCP/IP och Ethernet
- Förståelse för ärendehanteringssystem, larm, SLA-nivåer och rapportering till kund
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska och engelska
Meriterande erfarenhet och kunskap
- Studerat IT och tele/datakom
- Erfarenhet av op5 eller Nagios
- Arbetslivserfarenhet av arbete i NOC eller Servicedesk
- Scripting
- Erfarenhet av ITIL
Personliga/funktionella egenskaper
Som person är du strukturerad, initiativrik, gillar att arbeta i ett högt tempo och är en bra lagspelare. Eget driv och vilja att utvecklas kommer göra att du passar in i vårt team. Du är genuint intresserad av teknik och bidrar med idéer och frågor.
Vad vi erbjuder
Vi arbetar med många av Sveriges populäraste företag och kan erbjuda jobb inom de flesta branscher och på alla nivåer:
- Spännande tjänster på marknadens hetaste företag
- Karriärmöjligheter på företaget du alltid drömt om
- Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
Intervjuer görs löpande så registrera gärna din ansökan så snart som möjligt.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Mikael Fjellström på tfn: 0734-159370 eller mikael.fjellstrom@centric.eu.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric Professionals är ett IT-bemanningsföretag med över 280 konsulter anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Örebro och Karlstad. I Europa har Centric mer än 5000 anställda. Vi specialiserar oss på bemanning, rekrytering och förmedling av tjänster inom IT.
Som konsult hos oss har du möjlighet att ständigt bygga vidare på din karriär; plugga till certifikat som är giltiga över hela världen, skaffa dig erfarenheter genom intressanta kunduppdrag och arbeta med utmanande projekt. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden
Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, NOC, Network Operation Center, konsult, support, supporttekniker, support-tekniker, 1st line, first line, servicedesk, service desk, Consultant, data, IT-technician, Linköping.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229