OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill vara med och driftsäkra ett av Sveriges största 3G-nät! Du kommer att arbeta på Transtema Network Services NOC på vårt kontor i Kista. Du kommer att ingå i ett team där du får övervaka och underhålla mobilnätet.
Om TjänstenSom NOC operatör kommer du att ingå i ett skiftgående team med uppgift att hålla nätet fritt från driftstörningar 24/7 365 dagar om året. Som NOC operatör ansvarar du bland annat för att övervaka ett av Sveriges största 3G-nät, analysera incidenter och eskalera dessa till rätt instans för felavhjälpning. Eftersom du kommer att ingå i 24/7-driften kommer du att arbeta treskift vilket innebär att du kommer att ha ett rullande schema med dags-, kvälls- och nattpass. Tillsammans arbetar teamet för att säkerställa att det ständigt levereras ett felfritt nätverk.
Dina Arbetsuppgifter:
•Övervaka och filtrera inkommande larm från olika typer av nätverk
•Analysera incidenter, felsöka och skapa felhanteringsärenden.
•Eskalera ärendet till berörd part via samtal och mail vid behov
•Ta ut och analysera statistik från nätet
•Analysera, godkänna och hantera planerade arbeten i nätet
•Skapa arbetsordrar till organisationen Fältservice
•Sköta in- och utpasseringar på siter
•Hantera alla ärenden utifrån satta kund SLA/KPI’er
Om Företaget Transtema arbetar med produkter och tjänster inom kommunikationsnätet. Transtema är en av de ledande leverantörerna inom projektering, byggnation, underhåll och övervakning av infrastrukturer för alla typer av tekniskt avancerade kommunikationsnät. Företaget arbetar även med infrastruktur av molntjänster och datacenter
Din Profil
Skallkrav:
•Gymnasieutbildning/YH inom IT eller relevant bakgrund
•Svenska och Engelska i tal och skrift
•Grundläggande kunskaper inom nätverk.
Meriterande: •Arbetserfarenhet inom NOC/Drift Personliga egenskaper
•Serviceinriktad
•Problemlösande
•Noggrann
•Teamfokuserad
•Social förmåga
Om Framtiden:
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du vara anställd av oss på Framtiden och arbeta som konsult hos ett av våra kundföretag.
Villkor Lön: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm, Kista
Start: 3 januari, eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, treskift; dag, kväll och natt under vardag samt helgtid
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996