OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Axians ser fram emot att välkomna dig som är tekniskt intresserad och som vill utveckla dina kunskaper. I rollen som NOC-tekniker kommer du få arbeta med flera lager inom infrastruktur. Allt ifrån nätverk, databaser, Windows och Linux för att nämna ett par områden. Med möjlighet att specialisera sig inom något. Vill du ta ditt nästa kliv in i en bred och långsiktig roll inom IT? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan idag!
Information om tjänsten
Professionals Nord söker för Axians räkning en NOC-support. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Professionals Nord och arbeta som konsult hos Axians under ca 6 månader. Intentionen är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Du kommer att ingå i Axians Network Operation Center där gruppen består av 10 personer. 8 av er arbetar på treskift-schema som är noga planerat för att du ska få så lång sammanhängande ledighet som möjligt vilket är mycket uppskattat i teamet. Ni arbetar alltid två personer på pass som är utanför ordinarie kontorstider och det finns alltid någon att vända sig till vid frågor. Det är en blandad grupp som välkomnar alla personlighetstyper och har en fin gemenskap där ni hjälper varandra och har roligt tillsammans.
Du erbjuds
• En gedigen introduktionsplan under dina första 6 månader där du får lära av dina erfarna kollegor införa att du successivt tar dig an mer eget ansvar
• en plats i ett team som tycker om att har kul på jobbet och som hjälper varandra i stort som smått
• Möjligheten att arbeta i en verksamhet med olika karriär- och utvecklingsmöjligheter
• Kontinuerlig utveckling genom kunskap och nya erfarenheter genom varierande arbetsuppgifter. Det är bara din drivkraft och dina intressen som styr hur du vill utvecklas på plats
Arbetsuppgifter
I rollen ingår det att du ska övervaka, felsöka, åtgärda och/eller eskalera incidenter som inträffar på nätverksutrusning, servrar och tjänster via övervakningsverktyg.
Du kommer exempelvis att:
• att hantera löpande ärenden
• registrera incidenter i ärendehanteringssystem samt följa upp och återkoppla till kund/beställare.
• Utföra omstarter - starta/stoppa processer, tjänster och servrar enligt dokumentation
• vara kundens, beställarens och teknikerns kontakt in till driften, antingen via telefon eller e-post.
Vi söker dig som
Har ett stort tekniskt intresse och som vill utvecklas inom IT. Rollen kräver att du är självgående, stresstålig och trygg med en god självinsikt. Vidare hoppas vi såklart att du är en teamplayer som brinner för problemlösning och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Vi ser även att du har:
• Bred teknisk kompetens inom Windows och UNIX/Linux
• Grundläggande teknisk kompetens inom en eller flera relevanta serverapplikationer (exempelvis Microsoft Exchange, Microsoft SQL Server, VMware, Citrix)
• Grundläggande kunskaper kring hantering av serverhårdvara
• Grundläggande kunskaper i nätverk och kommunikation
• Erfarenhet av att arbeta med IT i en servicedesk
START: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid
STAD: Stockholm
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: kathinka.evers@pn.se
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och Axians önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@professionalsnord.se
Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Lennartsson
Linnea Lindberg
Tobias Nilsson
Moa Markgren
Linnea Lindberg
Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner
Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson
Sara Gagner