OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är supportinriktad och har kunskap inom nätverk och övervakning. I rollen arbetar du primärt med övervakning, felavhjälpning, eskalering, drift och felsökning. Att hjälpa våra kunder bör vara en av dina drivkrafter men även att få arbeta med avancerad teknologi.
Du kommer inleda din anställning som konsult hos oss på Centric för att, efter 6 månader, gå över till kunden - förutsatt att alla parter är nöjda.
Start är omgående enligt överenskommelse, så registrera din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
Som NOC-tekniker kommer du att tillhöra ett team som jobbar i skift. Du är delaktig i att utveckla rutiner och processer med syfte att avhjälpa kunders driftstörningar. Vid behov ska NOC-tekniker eskalera mer komplexa fel till 2nd level support så snabbt och effektivt som möjligt. Informerar kunder om pågående driftstörningar och kommande planerade arbeten. Informationsflödet internt och externt är en viktig del av arbetsuppgifterna. NOC-teknikern säkerställer att rutiner finns på plats för att så effektivt som möjligt hantera de ärenden som kommer in till NOC. NOC-teknikern ska agera stödfunktion vid eventuella problem och frågor gällande tjänsten NOC.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Hantera larm och inkommande ärenden enligt SLA.
- Felsökning och felavhjälpning.
- Uppdatera ärenden med information i den utsträckning att ärenden blir personoberoende.
- Delta i veckomöten för NOC.
- Utveckla sin tekniska förmåga efter vår affärsmodell och strategi.
- Vid behov ta nödvändiga certifieringar.
- Bistå leveransavdelningen i projekt vid behov och i mån av tid.
- Informera driftansvarig kring oklarheter och brister i rutiner.
- Uppdatera vår Wiki med förändringar efter att ha förankrat förändringar med teamledare och alltid uppdatera med luckor som man är säker på ska finnas.
- Agera på ett konsultmässigt vis gentemot kund medveten om vad som ingår i NOC-tjänsten. Vid oklara fall kontakta driftansvarig för utvärdering av situation.
- Bidra med idéer för att skapa mervärde för NOC så som tjänster, produkter eller verktyg.
Din profil och kvalifikationen
Rollen kräver goda kunskaper inom:
- Linux
- TCP/IP
- Ethernet
- OSI modellen
- Svenska/engelska - flytande
Det är meriterande att ha kunskaper inom övervakningssystem, säkerhet, WiFi, CCNA eller liknande certifikat.
Med stöd av kunniga kollegor kommer du bli kunnig på övervakning och nätverksprodukter från leverantörer som Waystream, Juniper och Exreme med flera.
Som en del av supportavdelningen kommer du att hantera diverse arbetsuppgifter inom avancerad problemlösning med ständigt utökade möjligheter till kunskapsinsamling genom praktiskt supportarbete och certifieringsutbildning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges bästa IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med över 370 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733-571793 eller elise.haglund@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229