NOC-tekniker till Dustin!

Arbetsbeskrivning

Är du en nattuggla som trivs i en roll med mycket ansvar och att vara den som släcker bränder? Har du även tidigare erfarenhet av intern IT-support och känner dig trygg i rollen som IT-stöd? Då kan rollen som NOC-tekniker på Dustin vara 'The Perfect Match' för dig!

Din vardag

Som NOC-tekniker på Dustin kommer du vara del av ett snabbt växande företag med en dynamisk arbetsmiljö där du ständigt ställs inför nya utmaningar. Bakom dig har du ett härligt team med stark sammanhållning och en kultur som genomsyrar det vardagliga arbetet in i minsta detalj. Du kommer utgå från Dustins huvudkontor som ligger beläget i fräscha lokaler vid Nacka Strand. Även möjlighet till arbete på distans kommer finnas.

Dina arbetsuppgifter kommer innebära övervakning av kundernas IT-infrastruktur och nätverksenheter utanför ordinarie arbetstid, samt agera på larm och hantera incidenter vid behov. Du kommer även att hantera teamets backlog av ärenden som inte hunnits med under dagen, vilket kan innebära felsökning av ärenden av både 1st- och 2nd line karaktär. Du arbetar tätt tillsammans med andra team som Servicedesk och Operationstekniker för att hantera samtliga Incidenter och informerar till samtliga team om påbörjade och avslutade incidenter. Utöver det är du även kundens informationskälla och ser till att de är uppdaterade under hela incidentprocessen. Till din hjälp har du tydliga processer dokumenterade för både larm och incidenthantering.

Vem är du?

För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, ha lätt att ta till dig ny information och ha ett strukturerat arbetssätt där du är duktig på att föra egna anteckningar. Du är en problemlösare av rang och även stresstålig, vilket gör att du klarar av att behålla lugnet och arbeta metodiskt även i kritiska situationer som kan uppstå i ditt arbete. Det är viktigt att du har ett stort sinne för service, support och är kundfokuserad. Vi tror att du är en person som gärna kommer med förslag på förbättringar och har ett öga för att se vad som behöver göras.

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av IT-support och är van att hantera ärenden i Windowsbaserad miljö, samt av Active Directory, Exchange/Outlook och Office365. Det är meriterande om du har servererfarenhet, nätverkskunskaper och tidigare har haft rollen som 2nd line tekniker. Då många arbetsmoment innefattar kommunikation med kunder och tekniker så är det viktigt att du har flytande språkkunskaper i såväl svenska som engelska.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se) eller Louice Rolf (louice.rolf@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!


Passar vi dig?

Dustin är en ledande onlinebaserad IT-partner med verksamhet i Norden och Nederländerna. Bolaget erbjuder IT-produkter med tillhörande tjänster och lösningar till företag, offentlig sektor och privatpersoner med huvudfokus på små och medelstora företag. Dustin fungerar som en brygga mellan tillverkarnas stora utbud och kundernas behov. Bolaget erbjuder cirka 255 000 produkter med tillhörande tjänster där Dustins medarbetare hjälper kunderna att hitta rätt lösning.

På Dustin älskar och tror vi på tekniken. Men vi vet att tekniken inte skapar nytta på egen hand. Det krävs alltid människor med kunskap som kan förstå behoven och erbjuda tjänster som verkligen gör nytta. Därför är våra medarbetare vår viktigaste tillgång, och vi läggar stor vikt vid att låta dig vara med och forma Dustins framtid. En av våra mest grundläggande värderingar att vi alltid jobbar tillsammans som ett team. För att nå framgång, men också för att ha riktigt kul på jobbet. Hos oss blir du en del av ett hungrigt team som spänner över fem länder och otaliga kunskapsområden. Du får vara med och utveckla våra affärer, vår kultur och våra mål. Vi vill att du ska få möjlighet att utvecklas lika mycket som vi på resan framåt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2020
  • Ansök senast: 26 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024