OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta mycket i Linux och har ett extra intresse för att hantera stora incidenter? Har du tidigare erfarenhet eller ett intresse för området? Schibsted Media Group söker nu sin nästa NOC-tekniker.
OM TJÄNSTEN
Schibsted Media Group är en internationell mediegrupp med ca 7.000 anställda i Europa. Med en målsättning att vara globalt ledande erbjuder Schibsted Media Group högkvalitativa lösningar för Digitala Marknadsplatser, Tillväxtbolag inom digitala tjänster, samt Digitala Mediehus. Det svenska kontoret, beläget i fina lokaler i centrala Stockholm, har ca. 2000 anställda. Med mediekanaler som Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Blocket.se når Schibsted Media Group ut till halva Sveriges befolkning dagligen. Den interna IT-leverantören Schibsted Enterprise Technology har idag globala åtaganden för hela Schibstedkoncernen. NOC:en består av tolv hjälpsamma och stöttande kollegor. I denna tjänst kommer du att få en gedigen introduktion där du kommer att få möjlighet att lära av och bolla med kompetenta kollegor för att komma in i rollen så bra som möjligt.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
I rollen som NOC-tekniker arbetar du med drift och övervakning av IT-system för Schibsteds interna kunder, både i Sverige och globalt. Du kommer att leda inledningsdelen av den operativa IT-krishanteringen. När du utvecklas vidare kommer du också driva mindre projekt för NOC:s räkning, ta emot eller förbättra i dokumentation, och kravställa gentemot interna systemägare. Du kommer även få agera 2nd line support på ärenden som eskaleras från servicedesk. Rollen är mycket varierande och passar dig som vill arbeta brett och lära dig mycket om många olika IT-discipliner, särskilt med klurig problemlösning, sysadmin, opsdev-inriktning.
Arbetspassen skiftar mellan dag, kväll och natt där du arbetar sju dagar
följt av sju dagar ledigt. Arbetspassen kan se ut som följande: 7 x 06:00-15:30, 7 x
fripass, 7 x 21:00-06:30, 7 x fripass, 7 x 13:00-22:00, 7 x fripass.
VI SÖKER DIG SOM
- Har kunskaper inom Linux, helst Linux server
- Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande erfarenheter
- Goda kunskaper inom Mac OS, smartphones, nätverk och PC
- Gärna erfarenhet eller har insikt i Major Incident-processer
- Förståelse för AD/kontohantering, VMware, server- eller containerdrift i molnet
- Ett plus med kunskap inom programmering
- Mycket god kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift
Vi söker dig som trivs i att arbeta brett inom IT och har viljan att lära dig nya saker. Då du vid incidenter kommer att leda den operativa IT-krishanteringen för en global koncern ser vi att du är självgående och ansvarstagande. Rollen innebär mycket kundkontakt vilket gör att vi ser att du är serviceinriktad och har lätt för att förstå kundens behov ur ett helhetsperspektiv. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad, har en god problemlösningsförmåga och tar initiativ till förbättring av processer.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Självgående
- Problemlösande
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231