OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Som NOC-tekniker kommer du att övervaka, felsöka, åtgärda och/eller eskalera incidenter som inträffar på nätverksutrusning, servrar och tjänster via övervakningsverktyg. Du kommer att hantera ärenden, registrera incidenter i ärendehanteringssystem samt följa upp och återkoppla till kund/beställare. Utföra omstarter - starta/stoppa processer, tjänster och servrar enligt dokumentation och vara kundens, beställarens och teknikerns kontakt in till driften, antingen via telefon eller e-post. Tjänsten är på heltid och placerad i Solna.
Om företaget
Du erbjuds möjligheten att arbeta i en verksamhet med olika karriär- och utvecklingsmöjligheter genom intern rörlighet, samarbete och lärande av varandra. Som medarbetare på NOC erbjuds du kontinuerlig utveckling genom kunskap och nya erfarenheter genom varierande arbetsuppgifter. Det är din drivkraft och dina intressen som styr hur du vill utvecklas hos vår kund. Mer information om vår kund ges vid intervju.
Din profil
Vi vill att du är serviceinriktad och har ett starkt driv i din personlighet. Rollen ställer höga krav på att du är självgående, stresstålig, trygg med en god självinsikt och detta bör vara framträdande förmågor i din personlighet. Vi tycker att det är viktigt att du är tydlig, och visar gott omdöme i ditt agerande och beslutstagande. Vidare ställer rollen krav på att du har god samarbetsförmåga och brinner för problemlösning. Slutligen är det viktigt att du delar vår kunds grundinställning; att se möjligheter i stället för problem.
Du har:
- Bred teknisk kompetens inom Windows och UNIX/Linux
- Grundläggande teknisk kompetens inom en eller flera relevanta serverapplikationer (exempelvis Microsoft Exchange, Microsoft SQL Server, Citrix, MySQL, Tomcat).
- Grundläggande kunskaper i nätverk och kommunikation.
Vi ser det som en fördel om du har:
- Grundläggande kunskaper kring hantering av serverhårdvara.
- Erfarenhet av IT-leveranser och drift med förmåga att se helheten.
- Ett processorienterat och metodiskt arbetssätt (ITIL).
Du har erfarenhet av att söka information och omsätta det i lösningar och ger bra service till både kunder och kollegor när tempot är högt. Du är van att arbeta självständig och trivs i rollen som koordinator som med klara ögon hela tiden arbetar för att utföra snabbare felsökningar. Att du har ett stort teknikintresse, är driven och är en person med sunt förnuft ser vi som en självklarhet. Vi förutsätter att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang samt en passion för personal. Vår auktorisation i Kompetensföretagen ger oss i sin tur medlemskap i Amlega och Svenskt Näringsliv.
Det är för oss av yttersta vikt att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekryteringsprocess. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, allt från juniora tjänster till chefer- och specialister.
2Complete är auktoriserade medlemmar inom Kompetensföretagen, Almega samt Svenskt Näringsliv och har varit sedan 2011.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Ryholt
Malin Ryholt
08-445 43 44
Malin Ryholt
076-875 11 46
Malin Ryholt
076 875 11 46
Malin Ryholt
08 445 43 44
Pernilla Blennow
Malin Ryholt
0768751146
Malin Ryholt
084454344
Emily Higgins
073 365 68 32
Margareta Meek