NOC till Svenska Kraftnät

NOC till Svenska Kraftnät

Arbetsbeskrivning

Arbetar du med IT support och söker nästa utmaning? eller NOC-tekniker med ett extra intresse för att hantera stora incidenter? Svenska Kraftnät söker nu sin nästa NOC-tekniker. Sök redan idag då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare där de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg men de har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Svenska kraftnät växer kraftigt och deras investeringstakt fortsätter även den att öka.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Rollen som Drifttekniker i enheten IT-Driftcentral innebär primärt att monitorera, felsöka samt lösa incidenter enligt instruktioner. Arbetet utförs i skift, distansarbete är ej möjligt för denna tjänst.

Exempel på arbetsuppgifter:


* Övervakning och monitorering av system och dataflöden
* Ta emot incidenter och skapa ärenden i ärendehanteringssystemet
* Åtgärda och/eller skicka vidare öppna incidenter till 2:a/3:e linjen
* Ansvara för samordning och koordinering runt incidenter
* Tekniskt stöd till kontrollrummet
* Utför enklare diagnostiseringar och återställa tjänster enligt instruktioner (Linux, Nätverk och Windows)
* Följa upp och återkoppla ärenden till såväl tekniker som anmälare
* Uppdatera larm-/diagnos- instruktioner utifrån nya erfarenheter
* Tekniskt stöd till underhållsentreprenörer och annan fältpersonal i transmissionsnätet, vid exempelvis incidenter och planerade arbeten
* Agera första kontaktyta mot externa telekom-kunder i svenska kraftnäts fibernät vid incidenter och planerade driftavbrott.
* Arbeta enligt ITIL med fokus på incidenter i ärendehanteringssystemet samt förbättringsarbete


VI SÖKER DIG SOM

Du som söker har:


* Gymnasial examen inom IT, systemvetenskap eller motsvarande utbildning/arbetslivserfarenhet som Svenska kraftnät bedömer likvärdig.
* Minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete i 1:a eller 2:a linjens support av Windows och/eller Linux miljöer
* Minst 1 års arbetslivserfarenhet av servrar samt operativsystem (ex. Linux/Unix, Windows)


#

Meriterande:


* Erfarenhet av monitorering och larmhantering
* Erfarenhet av ServiceNow
* Arbeta enligt ITIL


#

#

Övrig information


* Start 1 Augusti
* Omfattning: Heltid
* Placering: Sundbyberg (Ingen möjlighet till flex eller distansarbete)


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
För detta uppdrag krävs säkerhetsklassning och uppdrag kan inte påbörjas innan denna process har genomförts och klartecken har givits. Startdatum angetts i förfrågan är preliminärt.

Läs mer om SVK här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 maj 2023
  • Ansök senast: 9 juni 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024