Arbetsbeskrivning
NOFO Hotel & Wine Bar
NOFO Hotel & Wine bar är ett familjeägt hotell som ligger i den mest pulserande delen av Södermalm. Vi är brinner för design och service, det sistnämnda skulle vi inte klara av utan våra underbara medarbetare. Vår ambition är att skapa en avslappnad men ändå professionell miljö, där gäst alltid är respekterad och omhändertagen.
NOFO Hotel är en del av WordHotels Crafted – en sammanslutning av noggrant utvalda hotell där förstklassig service, stil och komfort står i fokus. Förutom NOFO ingår andra Stockholmshotell i WordHotels Crafted, så som The Winery, Kung Carl, Hotel Franz och Hotel Ruth.
Genom att kombinera två stora passioner, design och resor, skapades NOFO Hotel. Med fokus på olika rums-koncept inspirerade av resor runt om i världen är det mer än ett genomsnittligt elegant boutiquehotell. Med dekor, konst, möbler, musik och service, strävar vi efter att ge våra gäster en helhetsupplevelse. För oss är det viktigt att kunna erbjuda en god nattsömn och avkopplande miljö för återhämtning samtidigt som den mest levande delen av Stockholm gömmer sig runt hörnet, vilket för oss är det bästa av två världar.
Vad är din roll?
Som Front Desk Manager fungerar du som en daglig ledare för Receptionen.Du är lyhörd, inspirerande och kommunikativ med en naturlig känsla för detaljer. Du brinner för att involvera teamet och vara en självklar stöttepelare för dina medarbetare i Receptionen. Du kommer att se till att alla som jobbar i receptionen blir våra ambassadörer.Service faller dig naturligt och du deltar aktivt med att säkerställa att varje gäst får en exceptionell vistelse.
Du ansvarar för att Receptionen ärtillräckligt bemannad i linje med budgetoch att alla medarbetare inom avdelningen har kunskap för att hantera alla typer av situationer som kan uppstå samtidigt som de levererar en extremt hög service varje dag.Ledarskap och närvaron är A och O för att skapa trygghet och bibehålla en hög nivå av kunskap. Det kommer att förekomma kvälls- och helgarbete även om tjänsten är dagtid. Viktigt att du sernär behovet av att finnas på plats är störst och det gäller även att själv hoppa in när det är akut såsom vid sjukdom eller ledighet.
Tillsammans med ditt team säkerställer du att avdelningens mål uppnås och att merförsäljning är en självklar del av en bra service.Du ansvarar för och är hotellets kontaktperson vad gäller all teknik och IT.
Du har minst 2 års erfarenhet av Receptionschef eller liknande ledande roller.
Du sitter med i hotellets Avdelningschefs-grupp och rapporterar till Hotel Manager.
Tjänsten
Tjänsten är 100 % med sex månaders provanställning och med tillträde efter överenskommelse. Tjänsten innebär arbete under dag-och kvällstid samt helger.
Vi tar endast emot ansökningar via vår portal.
https://career.nofohotel.se/