OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strömstads kommun har ett brett uppdrag att erbjuda kommunal service inom hela vår kommun. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare för vår plats.
Miljö- och byggförvaltningen uppdrag är att ansvara för kommunens myndighetsutövning inom samhällsbyggnadsområdet. Verksamheten syftar till att skydda kommunens miljö och kommunmedborgarnas hälsa samt skapa en god, långsiktig och säker livsmiljö. Vi arbetar för att både kommunmedborgare och medarbetare ska uppleva kvalitet, rättssäkerhet, delaktighet och känsla av sammanhang. Räddningstjänstens viktiga arbete ansvarar också förvaltningen för.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som noggrann administratör som vill vara med att säkerställa en enklare, snabbare och effektivare handläggning tillsammans med oss!
Som medarbetare på administrativa avdelningen kommer du arbeta med myndighetens offentliga handlingar, sedvanliga registratorsuppgifter som postöppning, registrering, diarieföring och expediering samt utlämnande av allmänna handlingar och arkiv. Du ger stöd och informera i frågor som ärendehantering samt offentlighet och sekretess.
Du kommer att ingå i ett team med registratorer som tillsammans arbetar med och bygger upp miljö- och byggnämndens informationsförvaltning. Verksamheten befinner sig i ett förändringsskede med stort fokus på utvecklingsarbete, och vi jobbar löpande med att utveckla våra digitala arbetssätt och processer.
Din roll som administratör är betydande för att upprätthålla en rättssäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstepersoner.
Vi erbjuder dig att jobba tillsammans i ett sammansvetsat team som ställer upp för varandra och hittar alltid lösningar.
KVALIFIKATIONER
• Administrativ utbildning på gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har relevant högskoleexamen.
• Mycket god förmåga i svenska tal och skrift.
• Yrkeserfarenhet av administrativa uppgifter i offentlig verksamhet.
• Yrkeserfarenhet från olika administrativa system och program.
• Kundservice och bemötande av kunder.
Som person har du god förmåga att prioritera och samarbeta, både inom gruppen och förvaltningens olika avdelningar då vi är en servicefunktion.
Den administrativa avdelningens uppgift är utifrån verksamhetens behov leda, utveckla, samordna och kvalitetssäkra förvaltningens administrativa processer därför ska du vara noggrann och strukturerad med ett prestigelöst förhållningssätt.
För oss går teamet först eftersom vi måste säkerställa att vi uppnår uppdraget i en föränderlig vardag. Av den orsaken ser vi det viktigt att du är social, positiv och vill bidra till att alla trivs på arbetet.
Då du är vårt ansikte utåt är ditt bemötande av de som söker kontakt med oss via telefon, e-post och besök mycket viktigt, vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.