Noggrann administratör sökes till ett globalt växande företag!

Arbetsbeskrivning

Trivs du i en roll med varierande arbetsuppgifter inom ekonomi och administration och får vara delaktig och ansvarig för ”allt i allo” uppgifterna på ett företag? Då kan du vara den person vi söker!

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att få jobba 2–3 gånger i veckan och under första tiden kommer du tillsammans med nuvarande person på ekonomiavdelningen att få sitta med lättare administrativa uppgifter och därefter öka arbetsuppgifterna med mer kundkontakt. Dina arbetsuppgifter kommer vara varierande och kan vara allt från att:

- Vara ansvarig för inköp av kontorsmaterial
- Hjälpa kollegor med olika administrativa uppgifter
- Lättare förtullning arbete, vilket innebär att se till att alla tulldokument stämmer, innan det skickas vidare
- Kontrollera leverantörsfakturor innan det skickas ut till leverantörerna
- Kontakt med kunder via mail gällande fakturafrågor och betalningar


Eftersom företaget växer så ser dom på sikt du skall vara självständig i ditt arbete och kunna hantera och se möjliga arbetsuppgifter själv. Målet är att om rätt person anställs och om företaget har behov så är tanken att tjänsten kan utvecklas och bli en bredare roll.




Om företaget

Vår kund är ett familjeägt företag sedan 1955 med österrikiska ägare som med stor kompetens jobbar som transportsamordnare med både inrikes och internationella transporter. Verksamheten innehar ett brett och stort globalt kontaktnät som omfattar alla olika typer av transport och skeppningsmöjligheter. Det som skiljer dom till andra liknande aktörer är att dom kan hitta en komplett lösning med en kombination av olika transportsätt, för att på bästa sätt uppnå kundens önskemål och krav. Kunden lägger särskild fokus på personligservice i deras samarbete med kunderna. Resultatet blir en stor skillnad i service och utförandet som kunderna gärna uppskattar väl.



Din profil
SKALL krav:
- Grundläggande Excel kunskaper
- Svenska och engelska i tal och skrift

För tjänsten läggs stor vikt vid dina personliga egenskaper. Eftersom en del i ditt arbete består av att granska fakturor och andra viktiga dokument krävs det att du som person är noggrann i ditt jobb och har en känsla för siffor. Du skall även ha stort driv och vara en person som alltid tänker steget framåt och viljan att ta tag i saker.


Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.

Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.

För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.



Villkor
Start: Omgående
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Deltid, 2-3 gånger i veckan. Mån-Tor 7-16

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast lön
  • Deltid 50% Tillsvidare
  • Publicerat: 10 april 2017

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Chefsstöd till frivården Östergötland

Chefsstöd till frivården Östergötland

25 oktober 2024

25 oktober 2024

Administratör till Tomtegränd/Alnö BBT

Administratör till Tomtegränd/Alnö BBT

25 oktober 2024

Logistikadministratör

Logistikadministratör

25 oktober 2024