Noggrann administratör till juridisk byrå

Arbetsbeskrivning

Noggrann administratör till juridisk byrå
Har du utbildning i ekonomi, juridik och/eller erfarenhet av sälj/kundservice? Skulle du dessutom beskriva dig som noggrann, tillmötesgående och positiv? Då har vi nästa uppdrag för dig! Randstad söker nu, för start enligt överenskommelse, en administratör till en juridisk byrå i Kalmar.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Kalmar

Omfattning: Heltid 8-17, för start enligt överenskommelse och 6 månader (med möjlighet till förlängning/övertag av kund).

Arbetsbeskrivning:
Här sitter du i en administrativ backoffice-funktion som supporterar jurister och kontor runtom i landet. Du kommer exempelvis att;

• svara på inkommande kundsamtal, boka in kunder hos jurist på respektive lokalkontor.
• utgående samtal med fokus på sälj.
• administrativa uppgifter såsom exempelvis administration vid bouppteckningar.
Kvalifikationer:
Här behöver du;

• gymnasieutbildning.
• telefonvana och erfarenhet av sälj/kundservice liksom några års arbetslivserfarenhet
• datorvana och goda kunskaper i Officepaketet (företrädesvis Outlook).
• mycket god svenska i tal och skrift, god engelska i tal och skrift.
Vi ser det som meriterande (men inte krav) om du läst en gymnasieutbildning med inriktning ekonomi, har kunskap i juridik och tidigare erfarenhet från handläggning eller administration.

För att lyckas i rollen som administratör är du målinriktad, flexibel och ödmjuk. Du har ett gott servicetänkt och trivs på en arbetsplats där du kan ta för dig. Då det här sker mycket förändringar är du flexibel och trivs på en sådan arbetsplats. Är du dessutom flexibel och strukturerad kommer du bli en uppskattad kollega.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-05-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Niclas Norenius Marander | niclas.norenius.marander@randstad.se [ mailto:niclas.norenius.marander@randstad.se ] | Daniel Svensson | daniel.svensson@randstad.se [ mailto:daniel.svensson@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 3 april 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


1 november 2024