Noggrann ekonomiassistent som trivs med variation – 80%

Noggrann ekonomiassistent som trivs med variation – 80%

Arbetsbeskrivning

Är du en ekonomiassistent på jakt efter nya utmaningar? Skulle du beskriva dig själv som en noggrann och ordningsam person med siffersinne? Ett välkänt företag med fokus på drift av betalningssystem söker nu en positiv och kunnig kollega. Läs vidare!
Om tjänsten
Perido söker nu en ekonomiassistent för ett uppdrag på 80% hos vår kund, ett företag som fokuserar på drift av betalningssystem. Kunden håller till i nya fräscha lokaler i Liljeholmen och på redovisningsavdelningen råder härlig stämning med många skratt och högt i tak.
Dina arbetsuppgifter
I den här tjänsten erbjuds du variation då du kommer att arbeta med ett flertal olika arbetsuppgifter inom ekonomi. Din tidigare erfarenhet inom reskontra kommer till stor användning i rollen då du får arbeta med både kund- och leverantörsreskontra. Ditt främsta fokus är leverantörsfakturor men däremellan blir det även aktuellt med fakturering. Andra arbetsuppgifter som förekommer på avdelningen kan innefatta högt som lågt och du tar dig an uppgifterna med entusiasm, oavsett om det gäller att boka bokföringsorder, uppdatera excelark eller reda ut differenser. Ditt prestigelösa förhållningssätt liksom en flexibel inställning blir således framgångsfaktorer i rollen. Ekonomisystemet man använder sig av är Raindance och har du redan kunskaper i systemet så är det ett stort plus men annars är detta något du snabbt kommer att lära dig väl på plats.
Dina egenskaper
Vi tror att du som söker denna tjänst har tidigare arbetslivserfarenhet inom reskontra och vill fortsätta att arbeta inom området. Du är en positiv och prestigelös person som tycker om att få hjälpa till och hugga tag där det behövs. Ditt arbetssätt karaktäriseras av struktur och noggrannhet och du är mån om att leverera resultat av högsta kvalitet. Här välkomnas du till ett trevligt gäng som ser fram emot att snart få stöttning av en duktig ekonomiassistent.
Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Minst gymnasial utbildning inom ekonomi
Några års arbetslivserfarenhet inom reskontra
Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel
Kunskaper i ekonomisystem
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift

Plus i kanten:
Kunskaper i Raindance

Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag, deltid 80%. Uppdraget sträcker sig 2020-10-01 – 2021-02-28 med chans till förlängning.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 31901 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2020
  • Ansök senast: 21 oktober 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


21 november 2024