OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du alltid varit den som strävar efter högsta betyg, göra det där lilla extra bara för att du kan och tycker att det är så otroligt roligt att utmana dig själv? Detta är din stora chans!
Var? Norrort, Stockholm
När? Start så snart som möjligt
Anställningsform? Hyrrekrytering via Delta Consulting
Vår kund
Vår kund bygger och förvärvar ledande företag som gör en positiv skillnad inom europeiska hälso- och sjukvård genom att tillhandahålla säkra och högkvalitativa medicinsk utrustning samt enheter.
Koncernen, som består av mer än 30 företag i 14 länder, hjälper vårdgivare och patienter att förbättra patientresultaten, minska den totala vårdkostnaden och säkerställa en rättvis och hållbar värdekedja. Varje dag når våra företags tjänster och produkter tiotusentals sjuksköterskor och vårdpersonal som möter miljontals patienter över hela Europa varje år.
De erbjuder:
- Kompetenta och drivna kollegor att lära sig av
- Flextid
- Möjligheten till hybridarbete 3 gånger i veckan
- Högt tempo och snabb inlärning
Vem är du?
Vi söker dig som är i början av din karriär men har arbetat med redovisning eller revision vid sidan av studierna. Du har alltså koll på grundläggande bokföring och hur balans-och resultatrapporter fungerar. Du är gärna spindeln i nätet och uppskattar ordning och reda, struktur och noggrannhet är något du andas. Som person ser vi gärna en hungrig individ som inte rädd för att ta eget initiativ och förbättra där du ser att det behövs.
Vi ser gärna att du har stort systemintresse och tycker om att både ta ut data samt bygga rapporter, det är viktigt att du besitter goda kunskaper i Excel.
För att trivas i rollen ser vi att du är driven, tar din utveckling på högsta allvar och din natur är att prestera högt. Du kan lika väl sköta mötesbokningar och skicka ut information som du kan svara på frågor som dyker upp allt eftersom gällande mer analytiska uppgifter.
Om rollen
Rollen som Junior Controller hos vår kund innebär att du får en väldig möjlighet till utveckling. Du kommer in med grundläggande kunskaper och en stark laganda där du gärna sätter laget före jaget. Vi söker dig som drivs av att förenkla vardagen genom att hitta processer och rutiner som gör rapporteringen mer effektiv.
Eftersom denna roll inte kräver lång erfarenhet är detta en perfekt chans för dig som strävar efter att bli Controller och är redo för att lägga in grundarbetet nu.
Är du kommunikativ och trygg i att hämta information från kollegor internt kommer du leverera. Arbetsuppgifter kommer variera så du kommer få visa din kommunikativa och organiserade sida vid assistering under planering- och prognosarbete, bl.a. med att säkerställa siffror och uppföljning. Under månadsrapportering och bokslut kommer du samla in data, följa upp länders inrapportering, sammanställa PowerPoint-material och dessutom framställa analys till månadsrapporten.
Arbetsuppgifter:
- Månadsrapportering
- Planering- och prognosarbete
- AdHoc
- Förbättra och effektivisera processer och rutiner
- Boka möten, samla in rapporter etc
Skallkrav:
- 1-2års erfarenhet av redovisning eller revision
- Excelkunskaper: formler och pivot-tabeller
- Noggrann, strukturerad och driven
- Systemintresserad
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Trivs i högpresterade team
Meriterande:
- Analytisk
- Tidigare erfarenhet av Controlling
Din inställning och personlighet kommer vara avgörande för din framgång. Har vi ringat in din person? Kul!
Välkommen in med din ansökan så pratar vi mer.
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Simone Husdal på simone@deltaconsulting.se eller 076-947 95 03.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson