Noggrann ordermottagare / logistikplanerare till omtyckt bolag

Arbetsbeskrivning

Noggrann ordermottagare / logistikplanerare till omtyckt bolag
Har du en avklarad gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av order- och logistikplanering (eller liknande arbetsuppgifter)? Skulle du dessutom beskriva dig själv som tillmötesgående, strukturerad och positiv? Då har vi nästa uppdrag för dig! Randstad söker nu, för start enligt överenskommelse, en ordermottagare / logistikplanerare till en processindustri i Växjö.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Växjö

Omfattning: Heltid 7:30 – 16:30, för start enligt överenskommelse till och med 30 september.

Arbetsbeskrivning:
Här kommer du arbeta tillsammans med 30-talet kolleger på ett framgångsrikt och folkkärt företag. Du erbjuds här en omväxlande roll inom ordermottagning och registrering där du arbetar efter instruktioner och ser till att rätt information och prognos finns. Exempel på dina arbetsuppgifter;

• ta emot kundorder och registrera dessa i befintligt affärssystem.
• dagligen samråda med produktionsansvarig inför leveransplanering liksom därefter planera och beställa transport och leverans.
• ta fram vecko-/månadsstatistik för order och logistik, kontrollera fraktfakturor samt svara för receptionen och posthantering.
Kvalifikationer:
Här behöver du;

• avklarad gymnasieutbildning.
• tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och goda kunskaper i Officepaketet.
• goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Har du tidigare erfarenhet av arbete inom logistik ser vi det som meriterande för rollen (ej krav).

För att lyckas i rollen tror vi att du har vana av att arbeta i affärssystem i enlighet med uppförda riktlinjer och rutiner. Du har ett strukturerat arbetssätt och är en god lagspelare men kan likvisst driva ett självständigt arbete. Är du dessutom noggrann, positiv och tillmötesgående kommer du bli ett uppskattat tillskott på arbetsplatsen.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-05-05, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Niclas Norenius Marander | niclas.norenius.marander@randstad.se [ mailto:niclas.norenius.marander@randstad.se ] | Daniel Svensson | daniel.svensson@randstad.se [ mailto:daniel.svensson@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 5 april 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


1 november 2024