OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en teknisk bakgrund och erfarenhet av operativt inköp? Är du en initiativtagande och noggrann person som trivs väl som länken mellan projektdeltagare? Vill du lära dig mer om kalkylering och beredning av projekt? Då kan tjänsten som Projektinköpare/Beredare vara något för dig!
Om MAX AGV
”MAX/AGV designar, utvecklar, levererar och ger support till marknadens modernaste förarlösa/operatörslösa automationslösningar med mobila robotar till framsynta producerade och distribuerande företag. Bakom företagets succé finns egenutvecklade hård-och mjukvaruprodukter, såsom automatiska transport-och lagersystem, som används av kunder i hela världen i de flesta branscher.
MAX/AGV är i europeisk toppklass, med en stark bas i Skandinavien och med flera kunder ute i Europa, Nordamerika och Asien. Typiska kunder är Nestlé, Volvo, Sandvik, AstraZeneca, Arla, Heinz, Tempur, VW, Jaguar, Pfizer, Orkla och DHL. Idag arbetar cirka trettio personer inom verksamheten med varierande senioritet och kunskap i branschen. Det som kännetecknar teamet är omtänksamhet och kulturen präglas av gemenskap och prestigelöshet”.
Om tjänsten som Projektinköpare/Bredare
Som Projektinköpare/Beredare kommer du att ha en nyckelroll hos Max AGV där du planerar, koordinerar, kalkylerar, bereder och hanterar inköp till olika projekt. Du kommer därmed ha en tät dialog med samtliga inom organisationen så som projektledare, konstruktörer, logistikavdelning och produktion så väl som leverantörer externt. I rollen kommer du att vara delaktig i framtagning och uppföljning av tidsplan för inköp, ta fram tid- och kostnadskalkyler för att säkerställa projektens gång kopplat till material, konstruktion, produktion och installation inför offertberedning. Du kommer även att hantera operativt inköp av komponenter och artiklar, säkerställa beredning och tillverkningsordrar till leverantör samt ta action på ändringar under projektens gång. På sikt kan du även komma medverka vid förhandling av avtal med leverantörer och vara med och utveckla samt optimera nuvarande processer och rutiner.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• I samråd med projektledare, ta fram tidplan för olika projektfaser.
• Hantera och följa upp inköp av tekniska artiklar och komponenter.
• Utföra tid- och kostnadskalkyler kopplat till material, konstruktion – produktion – och installationstid.
• Utföra beredning av projektet i form av att driva och följa upp kontakt med leverantör och säkerställa att rätt produktionsunderlag går ut.
Om dig
Vi söker dig som har arbetslivserfarenhet av operativt inköp, gärna med tidigare erfarenhet av att arbeta i projektform. Har du även en eftergymnasial utbildning inom inköp eller kanske en tekniskutbildningsbakgrund som kan bedömas likvärdig är detta meriterande. För att lyckas i tjänsten behöver du behärska ritningsläsning, ha god datavana samt besitta flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Då kalkylering är en stor del av arbetat är det en fördel om du har erfarenhet av detta så väl som att tidigare ha arbetat i en koordinerade/supporterande roll.
Vidare söker vi dig som har en fallenhet för struktur och som har ett noggrant arbetssätt. Du trivs bra i en roll med breda kontaktytor och är en fena på att driva in information och kommunicera denna vidare. Ansvarstagande genomsyrar din person och samarbete är något du värderar högt.
Viktigt för tjänsten är:
• Arbetslivserfarenhet av operativt inköp.
• Förståelse för ritningsläsning.
• God datorvana samt flytande språkkunskaper i svenska och engelska.
• Att du är en noggrann, kommunikativ och ansvarsfull lagspelare.
MAX AGVs erbjudande
MAX AGV erbjuder en variationsrik tjänst där du får möjlighet att arbeta efter frihet under ansvar. Du kommer att bli en del av en god arbetskultur och få tillgång till ett eget arbetsrum. Du kommer till ett team bestående av kompetenta och engagerade kollegor som gärna delar med sig av kunskap och erfarenheter. Vidare erbjuds fina förmåner i form av bland annat privat sjukvårdsförsäkring, flextid och tillgång till gym på kontoret.
Övrigt
Omfattning: Heltid, kontorstider. Flex tillämpas.
Placering: Huvudkontoret i Mölndal.
Start: Enligt överenskommelse.
Lön: Enligt överenskommelse.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!