Noggrann systemadministratör till Payroll

Arbetsbeskrivning

Vi är Accountor; det största outsourcingbolaget för löne- och ekonomiadministrativa tjänster i norra Europa med spetskompetens inom Redovisning och Lönehantering. Vi har över 100 kontor i sju länder och är idag totalt fler än 2500 passionerade medarbetare som tillsammans hjälper våra kunder att lyckas. Vår styrka ligger i starkt medarbetarfokus, kvalité och teamarbete. Accountor i Sverige har haft en stark tillväxt de senaste åren och idag är vi 340 medarbetare utspridda på totalt 10 kontor. Hos Accountor bidrar du till både kunders och kollegors framgång, utvecklas i din yrkesroll och känner stolthet över att tillhöra ett av 2017 års utsedda Karriärföretag! Vill du bli en del av oss?
 
Skulle du beskriva dig själv som noggrann, organiserad med öga för detaljer? Då tror vi att rollen som systemadministratör i vårt Implementationsteam kan vara rätt för dig!
 
Efterfrågan på våra lönetjänster fortsätter att öka och i och med det söker vi nu ytterligare en kollega och en viktig pusselbit för att säkerställa att nya kunder får en bra och smidig start hos oss som leverantör. Att jobba som systemadministratör betyder i korthet att lägga upp nya kunder i försystemet Flex HRM och se till att allt blir rätt registrerat i systemet. Du arbetar självklart i moderna och digitaliserad system med fokus på effektivitet och god leverans.
 
Även om du tillhör ett större team kommer du att jobba allra närmast din kollega Petra som är certifierade i Flex HRM. Från Petra kommer du få den information du behöver för att kunna slutföra ditt uppdrag och blir också hon som kommer att lära upp dig din första tid hos oss.
 
Vi tror att den här rollen passar dig som är relativt ny inom löneadministration (kanske är du precis nyexaminerad?) och som gillar att jobba med detaljer och att bringa ordning. Som inte har problem att jobba självständigt men som också ser sig som en lagspelare och som drivs av att leverera god service och att jobba i projekform. Du får gärna även ha en förkärlek till försystem inom Tid och Res. Med siktet inställt på utveckling finns även möjlighet till utveckling inom rollen och implementation.
 
Därutöver erbjuder vi dig:
- Att kontinuerligt vidareutbildas via vår egen akademi, Accountor Academy
- Månadsvisa samtal med din Ledare för att stötta dig i din utveckling och välmående.
- Möjlighet till vidareutveckling internt
 
Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat och trevlig atmosfär. Vårt implementationsteam består idag av ca 7 personer och här råder en positiv och generös stämning med fokus på gemenskap och viljan att göra ett bra jobb.
 
För att trivas i rollen tror vi att du är:
- Noggrann då det är viktigt att det blir rätt från början.
- Strukturerad med förmågan att prioritera då du arbetar självständigt och med parallella uppdrag.
- En person som får saker att hända och stimuleras av att jobba mot avslut.
- Systemintresserad
 
Kvalifikationer
- Gymnasieexamen
- Meriterande med examina från YH eller KY-utbildning inriktning Lönekonsult/handläggare eller motsvarande
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet
 
Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor, där varumärket har en stor potential och bolaget en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra anställda de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!

Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Huvudkontoret ligger i Vasastan, Stockholm. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan!

Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 3 maj 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta Accountors ansvariga rekryterare Frida på: 010 – 161 38 62
 
 
 
 
annons

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Dynér

Nina Sigurdsson

Kristin Annerstedt

Josefin Gustafsson

Gunilla Lindskog Andersson

Lotta Fylking

Jonna Rickard Lindberg

Jonna Lindberg

Katarina Brygiewicz

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Accountor Sverige
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 3 april 2017

Besöksadress

S:t Eriksgatan 113
None

Postadress

S:t Eriksgatan 113
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022