OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Målet är att fler innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. Almi, som ägs av staten tillsammans med regionala ägare, består av moderbolaget och 16 regionala dotterbolag.
Almi Företagspartner söker ett affärsstöd/systemadministratör som kommer att få en central roll inom Affärsområde Inkubation på Almi Företagspartner.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Systemansvarig för Almis analyssystem som främst stödjer affärsområdena Inkubation och Riskkapital:
- Förvalta och föreslå förbättringar av bolagets analyssystem utifrån bolagets mål och nyckeltal.
- Medverka i beställning och testa nya funktioner.
- Utarbeta och uppdatera dokumentation, systembeskrivningar, hjälpdokument och lathundar.
- Planera och ansvara för rapportering och kvalitetssäkring av Almi Företagspartners insatser inom affärsområdena samt administration av innehåll i bolagets analyssystem.
- Utbilda och supporta användare löpande samt inför och under rapporteringsperioder.
- Delta i projekt för att säkerställa systemets utveckling.
Administrativt affärsstöd till affärsområdena Inkubation och Riskkapital:
- Löpande administration så som tex säkra innehållskvalitet, avstämningar, registreringar och uppdateringar i ärendehanteringssystemet.
- Upprätta och förvalta administrativa processer till stöd för verksamheten.
- Ansvara för administration kring interna och externa möten, delta i ekonomisk uppföljning kring företagets produkter, program och marknadsaktiviteter.
Är du den vi söker?
Du har akademisk examen inom relevant område eller motsvarande erfarenhet. Vi tror att du har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vill fortsätta utvecklas inom systemadministration. Du bör utöver det vara strukturerad, analytisk och ha en god känsla för administration och ett stort intresse för systemlösningar. Du är serviceinriktad, pedagogisk, nyfiken och representativ i ditt sätt. Du trivs med att ta egna initiativ, men kan också självständigt omvandla instruktioner till resultat.
Placering:
Stockholm
Anställningsform:
Tillsvidare
Sysselsättningsgrad:
Heltid
Arbetstid och lön:
Dagtid/Fast lön
Ansökan:
I denna rekrytering samarbetar vi med Komet AB och frågor om tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Anna Olsson på anna.olsson@komet.se. Ansöker gör du via ansökningsformuläret som du hittar i annonsen. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via e-post. Observera att sista ansökningsdag är den 15 november. Vi arbetar löpande med processen, vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdag.
Tjänsten är en rekrytering, vilket innebär att Komet förmedlar kontakten mellan dig och kund men att du blir anställd av Almi Företagspartner.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Olsson
020-25 26 00
KC-KG
020-25 26 00
KC-CG
020-252600
KC-AS
020-25 26 00
KC-BM
070-0000000
KC-Mys
020-25 26 00
KC-CA
020-25 26 00
KC-TD
020-25 26 00
KC-ESk
020-25 26 00
KC-MA
020-25 26 00