OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som gillar siffror? Är du effektiv samtidigt som du gör ditt arbete med noggrannhet? Titta hit! Vår kund STS Alpresor AB söker nu en ekonomiassistent. Är det du? Sök då denna tjänst redan idag. Urval sker löpande.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till deras ekonomiavdelning i centrala Göteborg. Som ekonomiassistent kommer ditt främsta ansvarsområde vara leverantörs- och kundreskontra.
Här får du bland annat ansvara för:
- Administration av inbetalningar
- Hantera listor med förfallna kundfordringar
- Fakturahantering
- Sköta ankomstregistreringar
- Hantera utbetalningar av leverantörsfakturor
- Sköta återbetalning till kund
- Kundservice
Du kommer även att få delta i:
- Avstämningar och redovisningar
- Bokslut
- Momsredovisning
- Förbättringsprojekt
Om företaget
STS Alpresor AB är Nordens ledande researrangör med ca 45 000 resenärer till alperna varje år. Förutom skidresor, arrangerar man även vandrings- och sommarresor, reseledarutbildningar samt konferenser. Kontoret är beläget i centrala Göteborg. Vill du bli en i gänget och få arbeta med ett härligt och glatt gäng kollegor!
Din profil
För att trivas i tjänsten som ekonomiassistent hos STS Alpresor är det viktigt att du har sinne för siffor och starkt intresse för ekonomi. Tidigare erfarenhet av administrativt arbete och fakturahantering är meriterande, men inget krav.
Tjänsten som ekonomiassistent kräver att du är effektiv, gillar att hugga i och ser vad som behövs göras, samtidigt som du utför ditt arbete med noggrannhet. Du gillar att ha ordning och reda, struktur och tar ansvar över ditt arbete. Som person är du positiv, social och du trivs med att möta nya människor.
Gillar du skidåkning är det ett extra plus i kanten.
Skallkrav:
- Lägst gymnasial utbildning inom ekonomi
- Svenska flytande i tal och skrift
- Engelska på grundläggande nivå
Meriterande:
- Tidigare erfarenhet av administrativt arbete
- Tidigare erfarenhet av liknade tjänst
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: 26 september eller enligt överenskommelse
Arbetstider: Heltid 8-17
Lön: enligt gällande kollektivavtal
Vi behandlar ansökningar löpande, så skicka in din redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996