OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som NOOS-inköpare på Ellos är du ansvarig för analys, planering och verkställande av Ellos ”Never out of stock” produkter för Ellos hemavdelning.
Arbetet innebär analys av försäljningsdata från flera varuområden och att utifrån detta identifiera, planera, säkerställa och verkställa inköp av våra NOOS produkter utifrån företagets inköpsstrategier och policys. Du ansvarar för att vi har rätt lagernivå/tillgänglighet och optimerad servicegrad till kund. Arbetet omfattar processutveckling och utveckling av prognosmoduler/beräkningar. I arbetet ingår också orderhantering, storleksfördelning samt administration kring leveranser och produktinformation.
Kvalifikationer
* Ekonomisk högskoleutbildning med textil inriktning och gärna erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
* Intresse för heminredning. Goda kunskaper i Office programmen med fokus på excel, generell god IT- förståelse och förmåga att snabbt lära sig nya system.
* Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
* Som person är du noggrann och analytiskt lagd med förmåga att kommunicera, ställa krav och utmana på ett bra sätt.
Övrigt
Tjänsten är ett föräldraledighetsvikariat med start i november eller enligt överenskommelse.
Har du frågor är du välkommen att kontakta Anders Johanson, tel 033-160647, 0709-688947, anders.johanson@ellos.se
Sök tjänsten via www.ellosgroup.se/jobb senast den 15 augusti, vi tillämpar ett löpande urval av kandidater.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mimi Darin
0733-64 52 43
Mikael Jonsson, List Manager
033-160558
Jonas Ek, Affärsområdeschef
0707-484157
Per Svanström
033-160955
Svetlana Afonina
033-160349
Monica Wikendal
033-160887