OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 4693
Vi söker dig som vill jobba med kunden i fokus i en spännande, stabil och samhällsviktig bransch. Har du en hjälpande och säljande mentalitet och vill utvecklas som person och i grupp.
Vill du vara en del i ett litet sammansvetsat team i en stor helhet där vi hjälper varandra att nå framgång och att skapa positiva kundupplevelser?
Om svaret är JA så är detta en möjlighet du inte vill missa!
Till Nordeas kontor i Visby söker vi nu en serviceinriktad och positiv person som gillar kundmöten och att utvecklas. En framtida privatrådgivare under utbildning som vill vara med och bidra till våra privatkunders framtidsplaner genom förstklassig bemötande och rådgivning.
Med din inställning, din kunskap och din passion för att överträffa kundernas förväntningar bidrar du till att skapa framtidens relationsbank, där vi möter kunderna i nya kanaler, och på nya sätt - varhelst och närhelst det passar dem utifrån deras behov.
Om tjänsten
Du blir en viktig spelare i laget på kontoret i Visby. Tjänsten börjar med att hjälpa våra kunder i kundtjänst under kontorets öppettider. Utanför öppettid kommer du ha bokade möten med kunder, skapa initiativ för synlighet och samtidigt påbörja din utbildning mot att på sikt bli privatrådgivare (om du inte redan har den utbildningen).
Dina arbetsuppgifter:
• Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, där du ser till att kunderna direkt får hjälp i den kanal som matchar deras individuella behov.
• Aktivt arbeta tillsammans med ditt team för att attrahera nya kunder, samtidigt som du utvecklar relationer med befintliga kunder.
• Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på att upprätthålla och skapa tillväxt i kundens tillgångar och uppnå affärsresultat.
Tjänsten är placerad i Visby
Vem du är
Collaboration. Ownership. Passion. Courage. Det här är våra värderingar som vi tror att du delar.
Utöver det tror vi du:
• gillar att ha roligt på jobbet.
• har ett genuint intresse av vår affär och av att vinna kundernas förtroende och lojalitet.
• har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att bygga relationer med både kunder och kollegor.
• stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.
• arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor.
• tar till dig ny teknik som nyttjas för att möta och utbilda kunderna.
• du har goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift
Tidigare erfarenhet:
Det är meriterande om du har en akademisk utbildning och om du är Swedsec-licensierad.
Om det här låter som du, tveka inte att höra av dig!
Nästa steg
Skicka in din ansökan senast den 05/12/2021. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Hannes Brinkborg, på telefon 010 -157 02 89 eller mejl hannes.brinkborg@nordea.se
I Nordea vet vi att en inkluderande arbetsplats är en hållbar arbetsplats. Det är vår djupa övertygelse att våra olika bakgrunder, erfarenheter, egenskaper och personligheter sammantaget gör oss bättre rustade för att hjälpa våra kunder och bidra till de samhällen vi verkar i. Så var den du är.
Endast för kandidater i Sverige -för facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.com