OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Cummins (https://www.cummins.com/) är ett amerikanskt multinationellt tillverkningsföretag och är en global ledare inom kraftteknik och ett företag av kompletterande affärsenheter. De designar, konstruerar, tillverkar, distribuerar och servar motorer och relaterade teknologier, allt från bränslesystem, kontroller och luftbehandling till filtration, emissionslösningar och elkraftgenereringssystem.
Cummins befinner sig i en expansiv fas och vi söker nu en Dealer Account Manager till den nordiska marknaden som kommer att ingå i Cummins After Market Sales Team. Här kommer du ansvara för att utveckla Cummins affärer med återförsäljarna i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island på ett relationsskapande, analytiskt och strategiskt plan.
Här får du möjlighet till utveckling då Cummins erbjuder flera interna utbildningar och utbildningsprogram. Cummins har även kontor i flertal länder som USA, Kanada, Italien, Norge, Nederländerna och UK vilket öppnar upp möjligheten till en internationell karriär. Tjänsten innebär stor frihet och ansvar över att planera ditt eget schema och du jobbar helt remote och får åka ut på spännande kund- och leverantörsbesök över hela Norden.
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom oss på Wrknest men du kommer anställas direkt hos Cummins.
Dina framtida arbetsuppgifter
- Du kommer att vara ansvarig för att utveckla befintliga och framtida affärer samt bygga relationer med kunder och återförsäljare i Cummins nätverk i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island.
- Du ger analytiska och strategiska insikter samt råd om utvecklingen av försäljningskanalerna för att stödja strategi och beslutsfattandet, både gällande rationalitet och konkurrenskraft.
- Ansvara för att regelbundet följa upp utvecklingen av återförsäljare och deras förmåga i respektive land samt konkurrenter i branschen för att jämföra återförsäljarnas kanalutveckling och förmåga.
- Samarbetar och samordnar med externa och interna intressenter för att säkerhetsställa att företagets kapacitetsbehov uppfylls på kort, medellång och lång sikt.
- Du är även ansvarig för att verkställa återförsäljaravtalen.
- Du analyserar komplexa frågor och anpassar arbetssättet inom återförsäljar-nätverket och tilldelar uppgifter till intressenter vid behov.
- Du rapporterar in ditt arbete till Regional Dealer Manager
För att lyckas i rollen har du förutom erfarenheten som krävs, förmågan att hantera och trivas i situationer med fler alternativa tolkningar som ger möjlighet till kreativa lösningar och idéer. Du har ett starkt affärsmannaskap och är duktig på att kommunicera med målet att alla intressenter når samstämmighet. Du har god förmåga att kunna prata om teknisk utrustning på olika nivåer och ta till dig teknisk kunskap. Du bor även i Sverige eller i Norge och tjänsten kräver omfattande resor i Norden.
Vi söker dig som har
- Några eller flera års erfarenhet av relevant yrkeserfarenhet
- Möjlighet att resa som tjänsten kräver
- Flytande språkkunskaper i svenska eller norska, i tal och skrift samt mycket god engelska (för att kunna föra professionell kommunikation med interna och externa intressenter)
- Körkort B
- Intresse för teknisk utrustning och produkter
Vi ser det som meriterande med
- En högskoleutbildning, universitetsutbildning eller motsvarande examen inom marknadsföring, försäljning eller ett relaterat ämne
- Kunskaper inom relevant tekniskt område
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är flexibel, positiv och ansvarstagande. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Remote/hemifrån. Svenska kontoret ligger Märsta, Stockholm
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare med inledande provanställning
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om företaget
Cummins (https://www.cummins.com/) är en global ledare inom kraftteknik och ett företag av kompletterande affärsenheter som designar, konstruerar, tillverkar, distribuerar och servar motorer och relaterade teknologier, allt från bränslesystem, kontroller och luftbehandling till filtration, emissionslösningar och elkraftgenereringssystem.
Med huvudkontor i Columbus, Indiana, är de ett team på mer än 60 000 människor världen över som betjänar kunder i cirka 190 länder och territorier genom ett nätverk av mer än 600 företagsägda och oberoende distributörsplatser och cirka 7 400 återförsäljare. 2019 hade Cummins en nettoinkomst på 2,3 miljarder dollar på en försäljning på 23,6 miljarder dollar.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .