OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjÀnsten
Cummins (https://www.cummins.com/) Àr ett amerikanskt multinationellt tillverkningsföretag och Àr en global ledare inom kraftteknik och ett företag av kompletterande affÀrsenheter. De designar, konstruerar, tillverkar, distribuerar och servar motorer och relaterade teknologier, allt frÄn brÀnslesystem, kontroller och luftbehandling till filtration, emissionslösningar och elkraftgenereringssystem.
Cummins befinner sig i en expansiv fas och vi söker nu en Dealer Account Manager till den nordiska marknaden som kommer att ingÄ i Cummins After Market Sales Team. HÀr kommer du ansvara för att utveckla Cummins affÀrer med ÄterförsÀljarna i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island pÄ ett relationsskapande, analytiskt och strategiskt plan.
HÀr fÄr du möjlighet till utveckling dÄ Cummins erbjuder flera interna utbildningar och utbildningsprogram. Cummins har Àven kontor i flertal lÀnder som USA, Kanada, Italien, Norge, NederlÀnderna och UK vilket öppnar upp möjligheten till en internationell karriÀr. TjÀnsten innebÀr stor frihet och ansvar över att planera ditt eget schema och du jobbar helt remote och fÄr Äka ut pÄ spÀnnande kund- och leverantörsbesök över hela Norden.
TjÀnsten Àr en direktrekrytering vilket innebÀr att rekryteringsprocessen sker genom oss pÄ Wrknest men du kommer anstÀllas direkt hos Cummins.
Dina framtida arbetsuppgifter
- Du kommer att vara ansvarig för att utveckla befintliga och framtida affÀrer samt bygga relationer med kunder och ÄterförsÀljare i Cummins nÀtverk i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island.
- Du ger analytiska och strategiska insikter samt rÄd om utvecklingen av försÀljningskanalerna för att stödja strategi och beslutsfattandet, bÄde gÀllande rationalitet och konkurrenskraft.
- Ansvara för att regelbundet följa upp utvecklingen av ÄterförsÀljare och deras förmÄga i respektive land samt konkurrenter i branschen för att jÀmföra ÄterförsÀljarnas kanalutveckling och förmÄga.
- Samarbetar och samordnar med externa och interna intressenter för att sÀkerhetsstÀlla att företagets kapacitetsbehov uppfylls pÄ kort, medellÄng och lÄng sikt.
- Du Àr Àven ansvarig för att verkstÀlla ÄterförsÀljaravtalen.
- Du analyserar komplexa frÄgor och anpassar arbetssÀttet inom ÄterförsÀljar-nÀtverket och tilldelar uppgifter till intressenter vid behov.
- Du rapporterar in ditt arbete till Regional Dealer Manager
För att lyckas i rollen har du förutom erfarenheten som krÀvs, förmÄgan att hantera och trivas i situationer med fler alternativa tolkningar som ger möjlighet till kreativa lösningar och idéer. Du har ett starkt affÀrsmannaskap och Àr duktig pÄ att kommunicera med mÄlet att alla intressenter nÄr samstÀmmighet. Du har god förmÄga att kunna prata om teknisk utrustning pÄ olika nivÄer och ta till dig teknisk kunskap. Du bor Àven i Sverige eller i Norge och tjÀnsten krÀver omfattande resor i Norden.
Vi söker dig som har
- NĂ„gra eller flera Ă„rs erfarenhet av relevant yrkeserfarenhet
- Möjlighet att resa som tjÀnsten krÀver
- Flytande sprÄkkunskaper i svenska eller norska, i tal och skrift samt mycket god engelska (för att kunna föra professionell kommunikation med interna och externa intressenter)
- Körkort B
- Intresse för teknisk utrustning och produkter
Vi ser det som meriterande med
- En högskoleutbildning, universitetsutbildning eller motsvarande examen inom marknadsföring, försÀljning eller ett relaterat Àmne
- Kunskaper inom relevant tekniskt omrÄde
Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som Àr flexibel, positiv och ansvarstagande. Som person Àr du Àven noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Ăvrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Remote/hemifrÄn. Svenska kontoret ligger MÀrsta, Stockholm
Omfattning: Heltid
AnstÀllningsform: Tillsvidare med inledande provanstÀllning
Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.
Om företaget
Cummins (https://www.cummins.com/) Àr en global ledare inom kraftteknik och ett företag av kompletterande affÀrsenheter som designar, konstruerar, tillverkar, distribuerar och servar motorer och relaterade teknologier, allt frÄn brÀnslesystem, kontroller och luftbehandling till filtration, emissionslösningar och elkraftgenereringssystem.
Med huvudkontor i Columbus, Indiana, Àr de ett team pÄ mer Àn 60 000 mÀnniskor vÀrlden över som betjÀnar kunder i cirka 190 lÀnder och territorier genom ett nÀtverk av mer Àn 600 företagsÀgda och oberoende distributörsplatser och cirka 7 400 ÄterförsÀljare. 2019 hade Cummins en nettoinkomst pÄ 2,3 miljarder dollar pÄ en försÀljning pÄ 23,6 miljarder dollar.
Om Wrknest
PÄ Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror pÄ att hela tiden vÄga se nya möjligheter och tÀnka nytt. NÀr vi startade var det för att utmana gamla sÀtt att rekrytera pÄ.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. DÀrför gÀller det att kunna stÀlla om snabbt. Det hÀr gör att vi inte enbart tittar pÄ kandidatens CV vid en rekrytering. IstÀllet ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. PÄ sÄ vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. LÀs mer pÄ www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .