OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svenska Däckgrossisten AB är ett av de ledande företagen i däckbranschen inom distanshandel på Internet.I vår webbshop www.nordendäck.se säljer vi våra produkter till både privatpersoner och företag.Vårt marknadsområde sträcker sig idag över Sverige, Finland, Norge, Danmark, Tyskland och Nederländerna.Vi är i ett expansionsskede till flera europeiska länder. Vårt huvudkontor ligger i Tobo (Tierps kommun), där vi nyligen har flyttat till nya fräscha lokaler.Tobo är lätt att nå med Upptåget från Upplands Väsby, Uppsala och Gävle.Då en av våra duktiga medarbetare har sökt sig mot nya utmaningar behöver vi nu förstärka vårt team inom säljsupport.Vi söker dig som vill arbeta med kundservice och vara med i utvecklingen av däckhandeln.Arbetet innebär att ge support till våra kunder via telefon och mail.Du arbetar även med retur & reklamationsärenden och har kontakt med våra distributörer.Vi söker dig som: - är säljorienterad - vill arbeta serviceinriktat och ansvarsfullt, med kundens behov i centrum - är effektiv och snabbtänkt - har god förmåga att planera och administrera arbetet - vågar ta initiativ - är bra på att hantera stressiga situationer - trivs i supportroll och bidrar till en positiv teamkänsla - har förmåga att vägleda, guida och lösa problem - har god datakännedom - har ett gediget bilintresse Det är ett stort plus om du har goda kunskaper inom däck och fälgar.Du har avslutat din gymnasieutbildning och några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Krav är att du talar och skriver engelska och svenska flytande.Genom att vi expanderar till hela Europa just nu, är det bra om du kan ett annat europeiskt språk utöver engelska och svenska. Lön sätts efter kompetens.Det är önskvärt att löneanspråk anges i ansökan.Senaste ansökningsdag är 5 juni 2009.Kolla gärna vår hemsida för att se vårt produktsortiment: www.nordendäck.se