OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att söka till detta varierade och spännande uppdrag som Nordic Brand Marketing Manager på Henkel Norden AB. Som Nordic Brand Marketing Manager kommer du att ansvara för ett antal varumärken inom en specifik kategori. Tillsammans skapar och implementerar ni en varumärkesstrategi i linje med bolagets övergripande syfte, åtaganden, vision och planer. Sök tjänsten redan idag!
Start: Omgående
Ort: Bromma, Stockholm
Uppdrag: Konsultuppdrag som sträcker som fram tills årsskiftet 2021
Uppdraget
Uppdraget är att driva varumärket framåt och att se till att identiteten genomsyras i all kommunikation av varumärket. Jobbet är både strategiskt och operativt, du kommer att lägga marknadsplaner och sedan även verkställa och följa upp aktiviteterna, både B2B och B2C. I uppdraget ingår även att planera och aktivera mediaplanen, samt kontakter med externa byråer. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att handla om att:
* Planera och utveckla kommunikationsplanen som omfattar alla typer av kommunikation & reklam via digitala (sociala medier), TV, innehåll etc. Samordna den nordiska Media Planning-processen för dina varumärken och kategorier, samt säkerhetsställa att den externa mediabyrån levererar efter utsatt strategi och brief.
* Styra och administrera den överenskomna nordiska budgeten för ATL, PR, media och konsumentforskning för varumärke & kategori.
* Månadsvis följa upp nyckeltal för försäljningen av varumärken & kategorier och att sätta in aktiviteter där det behövs. Kontinuerlig analys av varumärke, marknad, konkurrenter, prisstrategier mm.
* Jobba med affärsplanering och marknadsmix och se till att tidsramar och budget hålls.
* Genomföra marknadsundersökningar och arbeta med varumärkespositionering.
* Säkerhetsställa att den internationella marknadsstrategin följs nordiskt och lokalt.
* Jobba med nylanseringar av produkter tillsammans med andra nordiska/globala marknadsteam
* Ansvara för de webbsidor där Henkel marknadsför dina varumärken.
* I samarbete med Försäljningschefen se till att dina varumärken och produkter har det optimala priset ur ett konsument- och affärsperspektiv
* Förbättra och skapa nya optimerade processer och strukturer i nära samarbete med de övriga cheferna och medarbetarna i Nordic Marketing & Category-teamet.
Din profil
Du har en akademisk examen inom Marknad/Ekonomi eller motsvarande samt minst 3 års erfarenhet av att arbeta med varumärkesmarknadsföring på ett internationellt bolag. Du har en god förståelse för varumärkesarbete och ett genuint intresse för marknadsföring.
Därtill är du en lagspelare med driv och god analytisk förmåga. Du är affärs- och resultatorienterad och bra på att strukturera och prioritera i ditt arbete. Du är kommunikativ och är en naturlig relationsskapare med förmåga att bygga nätverk på alla nivåer. Du behöver vara digitalt orädd och vara intresserad av att lära dig nya system. Du talar och skriver både svenska och engelska flytande.
Vad är det bästa med att vara konsult på Jefferson Wells?
Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Jefferson Wells tillhör ManpowerGroup som är en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar, vill du läsa mer om vårt erbjudande, klicka in på länken här nedan: https://www.jeffersonwells.se/sv/karriar/konsult-pa-jefferson-wells
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila ansvarig Talent Acquisition Specialist Elin Lannerström på elin.lannerstrom@jeffersonwells.se