OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KORT OM OSS
Nordic Bulkers AB är en av de ledande aktörerna av intermodala logistiktjänster i Norden. Vi är specialiserade på nationella och internationella transporter, lagring, hantering och andra logistiktjänster för livsmedels- och industriråvaror. Vi är ett helägt dotterföretag till det schweiziska företaget Bertschi AG som har sitt säte i Dürrenäsch. Transporterna sker huvudsakligen i egna, specialbyggda enheter i intermodala transportsystem på väg, järnväg och sjö inom hela Europa. På Nordic Bulkers är våra miljöavtryck i fokus och vår vision är att genom intermodala logistiklösningar kunna erbjuda våra kunder en kvalitativ och mer hållbar transportkedja. Vi strävar ständigt efter att välja och utveckla de mest miljövänliga transportalternativen. https://www.nordic-bulkers.se/
OM ROLLEN
Som Operativ chef kommer ditt fokus att vara att fortsätta utveckla ett starkt, tryggt, effektivt och motiverat team som tillsammans med den lokala ledningen driver verksamheten mot framgång. I samarbete med din närmaste chef har du också ansvar för vissa kund- och leverantörskontakter.
Du kommer att arbeta proaktivt med resursplanering och kvalitetsstyrning, samt koppla detta till mål, resultat och utveckling av verksamhetens affärer. Utöver den kreativa ledarskapsrollen, ansvarar du även för att leda samt fördela arbetet inom ditt team med ansvar för planering, rekrytering och kunskapsutveckling internt. Inom ditt ansvarsområde ingår även arbetsmiljöfrågor samt att lagar, regler och kollektivavtal följs vilket ger rollen en viss HR -touch.
OM DIG
För att vi skall trivas med dig och du med oss är det viktigt att du är en jordnära och empatisk ledare. Tidigare erfarenhet av logistik eller transport är en fördel dock ej ett krav. Vi ställer högre krav på dig som person och dina ledaregenskaper.
Det du har med dig i överflöd är kommunikation och ledaregenskaper, förmåga att motivera, entusiasmera och coacha ditt team. Du behöver vara intresserad av människor, kunna se och förverkliga potential samt kunna skapa och förvalta professionella relationer, både internt på företaget och externt mot kunder, leverantörer och andra företagsintressenter. Du är stresstålig samt har en god delegerings- och problemlösningsförmåga samt behärskar svenska och engelska både i tal och skrift.
VARFÖR DU BÖR SÖKA
Vi är en ett företag som vill vara i framkant och erbjuda kunderna de bästa och mest hållbara transportlösningarna. Att vi ingår i en stor och internationell koncern skapar möjligheter till många kontaktytor runtom i Europa. Detta är ett i högsta grad omväxlande arbete då du får sätta din egen prägel på rollen och segmentet, och få en stor frihet att utveckla vårt team och vårt erbjudande till våra kunder.
ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Christopher Thorstrand. Du söker tjänsten via ”ansökknappen” nedan.
Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Christopher på mejl: christopher.thorstrand@salesonly.se
Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!