Nordic Customer Care Specialist Nespresso

Arbetsbeskrivning

Är du en stark kommunikatör som brinner för att hjälpa andra? Har du erfarenhet från en kundorienterad roll, detaljhandel eller liknande och vill arbeta på en arbetsplats med premiumprodukter, där hållbarhet och innovation är en integrerad del av verksamheten? Underbart, vi på Nespresso söker en Customer Care Specialist som vill bli del av vårt team i Stockholm!
Nespresso – ett namn som är synonymt med kvalitet och innovation. Vår historia började med en enkel men revolutionerande idé: att göra det möjligt för vem som helst att skapa den perfekta koppen espressokaffe – precis som en skicklig barista.
På Nespresso sätter vi människor, kaffe och hållbarhet i centrum. Nespresso grundades 1986 med huvudkontor i Schweiz och har sedan starten vuxit till att bli en självständig global verksamhet inom Nestlé-koncernen. Med denna fasta uppbackning är vi nu ett ikoniskt internationellt varumärke som finns i över 60 länder runt om i världen.

Vår perfekta matchning? ​​​​​​​
Som Nordisk Customer Care Specialist på Nespresso tror vi att du:

Är personen som är nyfiken, kundorienterad och kommunikativ, villig att tänka nytt, och att du tankar energi av att arbeta i en dynamisk miljö där positiv förändring och utveckling med kunden i fokus alltid uppmuntras!

Trots en stundvis hög arbetsbelastning, representerar du alltid Nespresso och våra produkter med engagemang och entusiasm. Du vågar prova nya saker, är inte rädd för att lägga i en extra växel när situationen kräver, och du är villig att ta dig an olika arbetsuppgifter under resans gång.


Ditt dagliga arbete:

I det dagliga kommer du bland annat, men inte begränsat till, att ta dig an nedan uppgifter:

· Stöttar vår outsourcingpartner i kundkommunikation och mer komplexa frågor på ett snabbt, effektivt och professionellt sätt.
· Försäkrar att vår outsourcingpartner uppfyller de affärsmål som ställts av Nespresso och tillsammans med ditt team säkerställer att vi skapar ett optimalt samarbete.
· Jobbar effektivt mot kontinuerliga förbättringar, och identifierar både uttalade och outtalade behov hos kunder, service agenter eller övriga intressenter.
· Hanterar mer komplicerade och utmanande kundsituationer via telefon eller digitalt.
· Initierar, driver och stöttar olika typer av projekt och kampanjer inom kundservice för att öka kundnöjdhet, effektivitet och försäljning.

Varför ska du välja oss? ​​​​​​​
I rollen som Nordisk Customer Care Specialist blir du en viktig del i vårt Customer Relation Center i Stockholm. Tillsammans bidrar vi till att erbjuda våra kunder best in class service via alla kanaler, och framför allt stöttar och kvalitetscheckar vi kontinuerligt det arbete som vår outsourcingpartner utför gentemot våra kunder. Kort och gott vill vi kunna säkerställa att våra kunder får en så bra kundresa som möjligt, oavsett ärende. På Nespresso trivs vi i ett högt tempo och tycker att individuellt ansvar är nyckeln till framgång. Vi samarbetar därför proaktivt med varandra, våra samarbetspartners och övriga avdelningar i den nordiska verksamheten - vilket ger goda möjligheter för dig att påverka din egen roll, växa inom företaget samt förvärva ny värdefull kunskap inom både kundservice och outsourcing. Vi kan utlova en lärande miljö med sköna kollegor, fina förmåner, och ett flexibelt arbete där innovation och kreativitet kan växa.

Kunskapsmässigt tror vi att du:
· Har minst 2–3 års erfarenhet av kundservice, detaljhandel, outsourcing, eller annan kundorienterad roll.
· Är en fena på att jobba i olika system och har god prioriteringsförmåga.
· Behärskar Excel och kan använda olika verktyg för att analysera relevant data.
· Kan uttrycka dig flytande i både svenska (eller annat nordiskt språk) och engelska, såväl i tal som i skrift på ett sätt som tilltalar både kunder och servicepartners.
· Innehar fullständig gymnasieexamen samt minst 4–5 års generell arbetslivserfarenhet.
· Akademisk examen inom relevant område är ett plus - men inget krav då vi även ser mycket till dina personliga egenskaper samt tidigare arbetslivserfarenhet.

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen tror vi att du:
· Älskar problemlösning och team-work
· Är effektiv, noggrann och strukturerad med disciplin för frihet under ansvar
· Har en vilja att hjälpa andra och har en positiv attityd
· Har förmågan att förenkla även det svåra
· Har mycket god kommunikationsförmåga
· Kan bibehålla ett lugn vid stressade eller oväntade situationer
· Är proaktiv och vill ta för dig
Arbetet förutsätter ett organisatoriskt sinne, samt flexibilitet vad gäller arbetsuppgifter och tillhörande processer.

Har vi fångat ditt intresse?
Vänta inte med att skicka ditt legendariska CV och personliga brev så snart som möjligt då intervjuer kommer att hållas löpande! Notera att sista ansökningsdag är den 15 juni 2022. Tillträde enl. ök.
Vänligen notera att vi endast beaktar ansökningar inkomna via vårt rekryteringsverktyg.
Har du specifika frågor och tjänsten är du välkommen att kontakta Nordic Quality & Outsourcing Manager Amanda Steen Cartwright på: amandaolivia.steencartwright@nespresso.se eller telefon +46 76 116 24 55

Vi ser framemot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Office STHLM Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2022
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Postadress

Karlavägen 102
Stockholm, 11526

Liknande jobb


28 november 2024