Nordic Customer Service Agent till CooperVision

Nordic Customer Service Agent till CooperVision

Arbetsbeskrivning

CooperVision öppnar nu dörren för en ny kollega. Trivs du i en familjär miljö och gillar att få interagera och hjälpa andra människor? Då kan detta vara nyckeln till ditt nästa jobb!

CooperVision är en global tillverkare av kontaktlinser och levererar till några av Nordens största optiker med en strävan av att förbättra människors syn varje dag. Vår flexibilitet bidrar till att vi följer med i den ständigt föränderliga marknaden och våra kunders behov. För att kunna göra detta på bästa sätt krävs det medarbetare med skilda uppgifter som samarbetar, från vetenskapsmän och forskare till försäljare och kundservicemedarbetare. Vi står för en ljus framtid - för våra medarbetare, våra kunder och dem som använder våra kontaktlinser.

Om tjänsten:

Som kundtjänstmedarbetare kommer du ansvara för inkommande samtal via telefon såväl som email. Du kommer arbeta B2B och bearbeta beställningar, reklamationer och hjälpa våra beställare med frågor som kan uppstå. I samarbete med övriga interna avdelningar arbetar du för att lösa kundernas behov efter bästa förmåga.

Dina arbetsuppgifter innefattar också:

- Samarbeta med teamet för att nå våra uppsatta KPI: er
- Säkerställa att våra system är uppdaterade med korrekt information
- Hantera order och kreditering
- Svara på allehanda frågor som har med order och transport att göra
- Stötta upp och delta vid behov på mässor och utställningar
- Följa upp kampanjer mot kund


Vem är du?

Vi tror att du som trivs i denna roll älskar service och vill ha en fartfylld arbetsplats. Du kommer få möjlighet att prata med många av våra fantastiska kunder - och därför är det viktigt att du trivs med att arbeta i en social kontext. Vi har stor förståelse för våra kunder och deras varierade vardag och vi tror att du likt oss är lösningsfokuserad. I rollen kommer du hantera ärenden parallellt och det är viktigt att du trivs i en miljö där du får prioritera och ta självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter. Är du organiserad och har ett öga för detaljer kommer detta gynna dig.

Hos oss på CooperVision värdesätts våra medarbetares idéer och initiativ. Vi söker dig som vill vara med och göra skillnad!

Vi tror att du:

- Har lätt för att kommunicera och ge utmärkt service via telefon och mail samt kan anpassa din dialog till varje kunds unika behov.

- Har tidigare erfarenhet av kundtjänst eller servicerelaterat yrke och god vana av samtal som skiljer sig från olika kunder och behov.

- Har en god svenska och engelska i både tal och skrift. Det är mycket meriterande om du kan tala danska, norska eller finska - har du någon av dessa språkkompetenser är svenska inget krav.

- Har mycket god administrativ förmåga där du använder flera olika system obehindrat.

- Har erfarenhet av att arbeta mot interna och externa kontaktytor som ställer krav på kommunikation såväl som förmåga att samarbeta.

Vad kan du förvänta dig av oss?

CooperVision präglas av fyra värdeord - vi är hängivna, innovativa, flexibla och vänliga.

Vårt team i Göteborg präglas av en god sammanhållning med familjär stämning. Vi är engagerade i vårt arbete och möjligheten för dig som person att kunna påverka är stor. Det är genom våra gemensamma idéer som vi kan göra skillnad och medarbetares åsikter betyder mycket. Och vi värdesätter mångfald eftersom man kan se mycket mer när man har olika perspektiv.

Vår vision är att förbättra liv tillsammans med våra medarbetare. För att kunna göra detta strävar vi efter att utveckla vår personal - för det är vårt gemensamma team som gör skillnad. Vi uppmuntrar våra medarbetare att nå framgång och belönar kreativa idéer och hårt arbete med konkurrenskraftig lön, goda förmåner och sätter extra fokus på hälsa.

CooperVision uppmärksammas ständigt av branschorganisationer och av våra egna medarbetare som en utmärkt arbetsplats. Hos oss kommer du arbeta i fina lokaler i centrala Göteborg där du får möjlighet att trivas.

ÖVRIG INFORMATION OM TJÄNSTEN

Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Placering: Centrala Göteborg

Anställningsform: Detta uppdrag är en visstidsanställning på 12 månader och anställningen sker direkt hos CooperVision.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-hub
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2022
  • Ansök senast: 31 augusti 2022

Postadress

Sveavägen 141
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

28 december 2024

Kundtjänst och Logistik

28 december 2024

28 december 2024