OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Human Network är ett konsultföretag som genom förtroende och relationsskapande utvecklar människor och företag. Vi arbetar med företags- och personalrelaterade frågor som t.ex. rekrytering av personal m.m. Vi erbjuder även jobb- och karriärcoachning till arbetssökanden som är mellan två jobb. Vi har vårt kontor i Halmstad. Besök oss gärna på www.humannetwork.se.
Sedan 2010 säljer Trek Sweden AB, med kontor i Halmstad, cyklar och tillbehör till våra återförsäljare i Norden. Trek startades i USA år 1976 och huvudkontoret ligger i Waterloo, USA. Med närvaro över hela världen räknas Trek Bicycle Corporation till ett globalt ledande företag inom design och tillverkning av cyklar och tillbehör. Globalt har Trek vuxit ca 70% under ett årtionde och fortsätter växa. Under 2019 omsatte Trek Nordic ca 400 msek och vi har hittills under 2020 haft en cykelboom i världen med fortsatt ökad försäljning. Vi behöver nu stärka upp vår ledningsgrupp i Norden med en affärsdriven Nordic Financial Controller som skall bistå med sin kompetens för att öka Trek Nordics andel av cyklar inom Norden. Vi söker därför en affärsinriktad och proaktiv Financial Controller till våra säljbolag i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Låter detta intressant? Läs mer om oss och våra produkter på www.trekbikes.com.
Dina arbetsuppgifter
Som Nordic Financial Controller i vårt team kommer du att arbeta dagligen tätt nära vår Nordic Country Manager och vår Nordic Sales Manager med löpande analyser och uppföljning av verksamheten. Som Nordic Financial Controller kommer du att ansvara för redovisningen och rapporteringen för Trek Nordic och deras säljbolag i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Du kommer att ansvara för att korrekta månads-, kvartals- och årsbokslut upprättas och rapporteras till vår Nordic Country Manager samt till vår Europe Finance Director i UK enligt fastställd tidplan och enligt fastlagda rutiner. Du skall proaktivt utveckla och stödja bolagets ledning i analyser och uppföljningar samt lägga fram förslag till förändringar, förbättringar och övriga åtgärder som behövs för att utveckla företaget. Rollen kan även innebära eget ansvar att driva projekt enskilt eller tillsammans med andra i organisationen.
Som Nordic Financial Controller ansvarar du även att den legala redovisningen sköts enligt lagar och regler gällande bl.a.:
* Budget och prognosarbete
* Framtagandet av bolagets årsredovisning och skattedeklaration
* Analysera och bedöma kreditvärdighet hos kunder, bevaka kundlimitar samt påminnelsehantering
* Moms, skatter och sociala avgifter i Norden
* Leverantörsreskontra / Kundreskontra
* Bonusberäkningar för hela företaget
* Administrativa uppgifter
* Personalansvar
Vi erbjuder ett spännande och omväxlande arbete och du kommer att arbeta mot tydligt uppsatta mål. Tycker du dessutom om att arbeta i en proaktiv roll med varierande arbete i en internationell miljö är detta ett jobb för dig. Det är därför viktigt att du kan arbeta självständigt och i grupp. Du sitter i bolagets ledningsgrupp och ska tillsammans med ledningsgruppen utveckla Trek Nordics uppsatta mål. I rollen ingår även personalansvar för våra ekonomiassistenter i Sverige och Danmark, samt ansvarig HR funktion i bolaget, vilket innebär stöd till ledande funktioner och resurs för övriga anställda. Resor ingår i tjänsten.
Din profil
För att vara intressant för tjänsten som Financial Controller förutsätter vi att du har relevant utbildning samt flerårig erfarenhet av liknande arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av redovisning i ett säljande bolag inom retailbranschen och det viktigaste för oss är att du är rätt person som motiveras av att stödja bolagets ledning och utveckla bolaget. Du bör ha ett stort intresse för projekt- och försäljningscontrolling och mycket goda kunskaper att använda prognosverktyg. Vi värderar din inställning och ditt engagemang samt din vilja att ta ansvar. Du bör därför ha både ett strategiskt och operativt förhållningssätt och förmåga att både se helheten och detaljerna. Vi förutsätter att du har mycket goda kunskaper i Excel och det är meriterande om du har arbetat i flera affärssystem. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket i både tal och skrift. Personliga egenskaper som värdesätts högt är att du ska vara proaktiv, affärsdriven, engagerad, noggrann, analytisk, pålitlig och samarbetsvillig. Tjänsten förutsätter att du har B- körkort.
Anställningsform
Heltid. Vi tillämpar marknadsmässiga anställningsvillkor och individuell lönesättning.
Ansökan
Detta är ett rekryteringsuppdrag där anställningen sker på Trek Nordic, men där rekryteringsföretaget Human Network sköter rekryteringsprocessen. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsulten Sinisa Bozic, sinisa@humannetwork.se. Ansök via www.humannetwork.se.
Ansökan skall vara skrivet på engelska språket!
Rekryteringen sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag är den 29 november. Alla erbjudanden om annonseringshjälp undanbedes.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryterare Sinisa Bozic
0708 26 06 23
Rekryterare Sinisa Bozic
0708-260623