Nordic HR and Payroll Coordinator!

Nordic HR and Payroll Coordinator!

Arbetsbeskrivning

I rollen som HR and Payroll Co-ordinator kommer du få möjligheten att ansvara över alla personalfrågor, analyser och lönehantering på bolaget. Du kommer ingå i ett härligt finance-team och tillsammans arbeta med av av Sveriges största leverantör av kontaktlinser. Låter detta intressant? Då är du välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Kundens produkter säljs i över 100 länder över hela världen. De förbättrar människors syn – från Kina till Europa, och från Afrika till Nord- och Sydamerika. Här kommer du få chansen att agera rådgivande kring personalfrågor och i samband med vår Nordic HR Business Partner stödja ledningen som befinner sig i Norden. Du kommer vara kontaktpersonen för personalen och visa dem vägen framåt. Detta är en roll med mycket ansvar som kräver nogrannhet och gör det extra roligt om du själv har ett intresse för linser.

Du erbjuds


* En roll med mycket ansvar
* En härlig arbetsplats mitt i Gårda i öppna kontorslandskap
* En arbetsplats som bidrar till bättre syn


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
* Hantering av månadslöner för cirka 50 anställda i norden, bearbeta underlag kring bastimmar, övertid, skiftersättningar, semester och frånvaro.


* Agera som en kontaktperson, ge vägledning och stöd i anställdas frågor.
* Agera som projektstöd till Nordic Finance-teamet kring lön och utgifter till SSC (Shared Service Center)
* Se till att HCM-systemet (Oracle Fusion) och HRIS-systemet (CHRIS21) alltid upprätthålls korrekt och snabbt, se även till att företagets standarder och revisionskrav alltid uppfylls
* Bidra till en högklassig kandidatupplevelse genom rekryteringsprocess och onboarding
* Ansvara för administration genom hela personallivscykeln


VI SÖKER DIG SOM
* Har minst 1 års erfarenhet av HR arbete
* Har erfarenhet av lönehantering
* Har erfarenhet av ekonomiarbete
* Har erfarenhet av arbesträtt och Nordiska regler
* Är obehindrad i både Svenska och Engelska då båda språken används dagligen
* Har goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du:


* Har en eftergymnasial utbildning som personalvetare/arbetsvetare eller liknande


Som person är du nogrann och strukturerad, har samtidigt lätt att hantera många bollar i luften och lätt att prioritera mellan olika saker som händer samtidigt.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Vikariat på 6 månader
* Placering: Göteborg/ Gårda
* Lön: Timbaserad månadslön
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Kunden har försett människor världen över med kontaktlinser sedan 1980 och deras verksamhet finns i mer än 100 länder. De finns här för dig, oavsett om du är kontaktlinsanvändare eller optiker.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2021
  • Ansök senast: 19 september 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


29 november 2024

28 november 2024