OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fristads har sedan 1925 utmanat och drivit utvecklingen av slitstarka och funktionella yrkeskläder, alltid med användaren i fokus samt med innovation och hållbarhet som drivkrafter. I vårt produktsortiment finns såväl klassiska som moderna plagg för en rad branscher och våra plagg är gjorda för att leva upp till de högsta kraven när det gäller kvalitet, säkerhet och komfort.
Fristads är en del av Hultafors Group, som ägs av Investment Latour AB och erbjuder en bred portfölj av produkter och varumärken för professionella användare. Läs mer på www.fristads.com.
Hultafors Group har mer än 1600 anställda och omsättningen uppgick 2020 till 4,7 miljarder SEK. www.hultaforsgroup.com
Vi siktar på att bli bäst på kundsupport inom vår bransch!
Att ständigt utveckla, utmana och hitta nya lösningar som är effektivare för våra kunder är vår drivkraft och passion.
Vill du vara med på vår resa?
Varför @Fristads?
Fristads är en av marknadsledarna inom yrkeskläder i Norden samt ledande inom hållbarhet och miljö i branschen. Vår företagskultur sammanfattar vi med orden Togetherness, Passion, Simplicity, Performance och som medarbetare är du ambassadören för dessa värderingar. Vi sitter i nya fina lokaler, ett attraktivt läge utmed R40 i Viared, Borås.
Fristads utvecklar och satsar på sina medarbetare. Under 2022 har vi bland annat startat upp ett ledarskapsprogram för alla ledare.
Vi kommer att ge dig de bästa förutsättningarna för att du ska lyckas. Vi erbjuder marknadsmässiga villkor och de verktyg som behövs för att du ska kunna utföra ditt arbete på allra bästa sätt.
Rollen
Du får en ledande och utvecklande roll i ett team på 18 personer. Större delen av teamet finns på huvudkontoret i Borås och några personer i Odense, Danmark. Med kundnöjdhet och engagerade medarbetare i fokus kommer du att jobba mot att nå toppresultat.
Du rapporterar till Director Commercial Operations och blir en aktiv medlem i ledningen av Commercial Operations.
Arbetsuppgifter
• Ansvara för Fristads Inside Sales organisation i Norden
•
•
• Leda och utveckla arbetet för att kunna uppnå högsta kundsupportkvalitet, säkerställa kundnyttan och en positiv kundresa
•
•
• Leda verksamheten mot mer digitalisering och effektivisering genom befintliga och nya system/applikationer som skapar värde för kunden och den egna personalen
•
•
• Leda värderingsarbetet inom teamet och agera utifrån bolagets värderingar och uppsatta mål
•
•
• Säkerställa ett effektivt samarbete och kompetensöverföring inom teamet samt till övriga delar av organisationen
•
•
• Arbeta proaktivt med kundkommunikation
• Attrahera, rekrytera medarbetare
•
•
• Utveckla befintlig personal
•
•
• Mäta och följa upp relevanta KPI:er
•
•
• Budget och personalansvar
Vem är du? Dina kvalifikationer
Du brinner för ledarskap och ser möjligheter i att utveckla individer till att nå sina mål. Som person skapar du engagemang inom både den egna organisationen och vid kontakt med kunder, samtidigt som du inspirerar och motiverar till förändring.
• God erfarenhet inom liknande befattning
•
•
• Du har varit med och byggt upp framgångsrik support/innesälj/kundtjänst på olika marknader
•
•
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• God erfarenhet av att skapa och arbeta med processer och rutiner
• God erfarenhet av att leda förändringsprojekt med ett gott resultat
• Relevant utbildning på lägst gymnasienivå
•
•
• Goda kunskaper i MS Office och erfarenhet av affärs- och kundservicesystem samt ärendehanteringssystem
Känns rollen som skriven för dig? Bra! Välkommen att söka och hör gärna av dig om du har frågor eller funderar på något.
Kontakt
I den här rekryteringen samarbetar Fristads med @FRAM, Katarina Czudowska, 0735-17 37 89.
Ansöker gör du enklast på www.framrekrytering.se