Nordic IT Support and Operation Manager - SSP

Nordic IT Support and Operation Manager - SSP

Arbetsbeskrivning

Nordic IT support Operations Manager till SSP, Stockholm-Arlanda-Hybrid
Vill du jobba direkt under IT-direktören hos SSP och hjälpa dem ta nästa steg i den digitala resan?


Om företaget
SSP är ett globalt företag som är experter på mat och dryck till alla människor som är i rörelse och på resande fot. SSP har verksamheter i 30 länder och finns överallt med deras restauranger och butiker oberoende om du skall ta ett flyg, hoppar på ett tåg eller tar en paus längs motorvägen. Deras varumärken och koncept är designade för alla typer av folk i rörelse. De har alla typer av roller och funktioner i organisationen och en viktig del är att IT-organisationen fungerar på bästa sätt och skapar rätt förutsättningar för övriga organisationen att fortsätta leverera mat och dryck till deras resande kunder. Därför är denna roll en viktig spelare för verksamheten. 
 

Om teamet rollen
I rollen kommer du vara en del av Nordic IT Management och ha ansvar för leverans av verksamhetens IT-tjänster och IT-support. En stor del av ansvaret kommer innebära att säkerställa att det nordiska IT-teamet levererar enligt den uppsatta IT-strategin. Fokus blir därför är att leda genom personligt engagemang, utveckling och motivation. Du kommer direktrapportera till den nordiska IT-direktören.


Exempel på arbetsuppgifter: Vägleda och utbilda teamet för att säkerställa kompetensnivån.
Samarbeta med andra nordiska Operations Managers för att säkerställa stöttning för samtliga IT-processer samt att analysera grundorsaken till uppkomna problem.
Skapa tydlighet och transparens i de pågående IT-projekten för att öka förståelsen för slutanvändaren och supportorganisationen.
Säkerställa att supportprocesser har kommunicerats i hela organisationen.
Säkerställa en effektiv leverans av supportteamen genom att vidhålla en god nivå i de operativa processerna samt efterlevnad av kundmål.
Initialt kommer du vara stationerad på Arlanda och det kommer att förekomma resor till de nordiska grannländerna. Teamet är idag tolv personer runt om i Norden. 
 

Om dig
Vi ser att du har en stark teknisk bakgrund och förståelse för IT inom en organisation men har nu mer ett ledarskapsfokus. Du vet vad som krävs för att driva en IT-organisation mot sina affärsmål och hur man motiverar och engagerar medarbetare. 
Utöver detta tror vi även att du har:
  3–5 års erfarenhet av att leda leverans av IT-support.
Erfarenhet av att driva förändringar inom en etablerad IT-avdelning.
Erfarenhet av projektledning.
Erfarenhet av ITIL Foundation 3 som ett minimum.
Bekväm i att koordinera och styra personal och interna resurser för att möta affärskraven i övriga organisationen. 
Erfarenhet av att installera, konfigurera och underhålla IT-system och utrustning. 
Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift. 
Då fokus är att leverera ett värde till den interna organisationen ser vi också att du är serviceinriktad och lösningsorienterad. Som person är du samarbetsvillig och teamorienterad. Du har även en förmåga att ställa om och arbeta flexibelt efter behov.   


Välkommen med din ansökan!
Tror du att detta skulle passa dig, eller kanske någon du känner? Vi har ett löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, tveka därför inte - utan skicka in din ansökan redan idag!

Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta oss.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scandinavian Service Partner AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2022
  • Ansök senast: 30 april 2022

Besöksadress

Eric Perssons väg 19
None

Postadress

None
MALMÖ, 21762

Liknande jobb


Product Owner

27 november 2024

26 november 2024

26 november 2024