Nordic Marketing Manager

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Som Nordic Marketing Manager kommer du att ha en central roll i att utveckla och implementera marknadsstrategier för våra varumärken inom Norden. Du ansvarar för att stärka varumärkeskännedomen, skapa engagerande marknadsföringskampanjer och säkerställa att våra produkter når ut till rätt målgrupper.

Exempel på arbetsuppgifter:

Marknadsplanering: Utarbeta och genomföra marknadsplaner för Norden i nära samarbete med marknadsavdelningen i Frankrike och Holland. Anpassa globala strategier till lokala förhållanden.
Varumärkesutveckling: Arbeta med att positionera våra varumärken på bästa sätt med fokus på att differentiera oss på marknaden.
Produktportfölj: Fullt ansvar för den nordiska produktportföljen, inklusive lanseringar av nya produkter och hantering av marknadsundersökningar.
Externa byråer: Fungera som kontaktperson för externa marknadsföringsbyråer och säkerställ att kampanjer genomförs effektivt och i linje med våra mål.
Marknadsdata och trendanalys: Samla in och analysera marknadsdata samt trender på nordisk och europeisk nivå.
Budgetansvar: Utveckla och hantera den lokala marknadsföringsbudgeten för Norden.


Du kommer att rapportera till Group Marketing Manager i Frankrike och Commercial Manager i Norden. Kommer även att ha ett nära samarbete med kollegor i Holland och Frankrike.

Om dig

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har ett genuint intresse för att lära sig och fördjupa sig inom det område vi verkar i. Du är en "doer" – någon som tar initiativ och ser till att saker blir gjorda. Du är ansvarstagande och tar ditt ansvar på allvar, samtidigt som du är prestigelös och alltid strävar efter att uppnå bästa möjliga resultat. Det är också viktigt att du är strukturerad och kan hantera många uppgifter samtidigt, med förmågan att organisera och planera för att lyckas i denna roll.

Vi ser gärna att du har:

Gedigen erfarenhet av både B2B- och B2C-marknadsföring på operativ och strategisk nivå.
Erfarenhet av att arbeta med flera varumärken och god kännedom om den nordiska marknaden.
Förmåga att utveckla och genomföra marknadsplaner samt anpassa globala strategier till lokala förhållanden.
Van vid att arbeta med en bred mediamix, inklusive digitala kampanjer, mässor och andra event.
Erfarenhet av att samarbeta med externa byråer och få ut det bästa från sådana samarbeten.
Erfarenhet från en internationell kontext, särskilt med franska företag, är meriterande.
Erfarenhet från FMCG-sektorn eller retail är också meriterande.
Eftergymnasial utbildning inom marknad och kommunikation.
Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift. Franska i tal och skrift meriterande men ej krav.


Om oss

Branscher världen över är beroende av vårt salt för tillverkningen av produkter såsom papper, plast, byggmaterial, läkemedel, agrikultur och inte minst inom livsmedelstillverkning där vårt salt är en helt avgörande del av den färdiga produkt du finner på ditt matbord, såsom mjölk, ost, kött, chips, bröd, ja mer eller mindre alla typer av livsmedel som du finner i din butik. Med utgångspunkt i våra anställdas engagemang och vårt gemensamma åtagande för säkerhet, hållbarhet och öppen innovation har vi etablerat en verksamhet i världsklass och byggt starka partnerskap med våra 20.000 kunder vi har runt om i världen. Vi har över 2.200 engagerade medarbetare som arbetar i Sverige, Danmark, Frankrike, Spanien, Italien, Nederländerna, Belgien, Tunisien och Senegal. Med detta är vi en av de ledande aktörerna i Europa för tillverkning och distribution av salt. Besök gärna vår hemsida www.saltspecialties.com som är en del av Group Salin för mer information.

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM / Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sophia Francke på sophia.francke@wise.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise Professionals
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 september 2024
  • Ansök senast: 24 september 2024

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 11157

Liknande jobb


15 november 2024

Chef för  CRM och givarservice

Chef för CRM och givarservice

15 november 2024