Nordic Marketing Specialist till Sea To Summit

Arbetsbeskrivning

Roland Tyson started making outdoor gear on an old industrial sewing machine in his childhood bedroom in 1983, at the age of 17. As a young outdoor enthusiast, Roland realized that he had a passion and a talent for creating cutting-edge outdoor equipment. Soon he was designing and manufacturing equipment for other Australian adventurers. By 1991, after outfitting an unusual first ascent of Mt. Everest (a 1126+ kilometer, 8848 meters in elevation trek from sea level to a solo summit), Sea to Summit was born. Today, Sea to Summit is a successful global brand still pulling inspiration from Roland's love of travel adventure and design, with innovation always at the forefront. Visit www.seatosummit.com for further information.

Är du en kreativ marknadsperson som tycker om att arbeta i en bred roll med mycket ansvar? Ligger du alltid ligger steget före och brinner för marknad och kommunikation? Besitter du dessutom kunskap om medielogiken och kundresan på våra olika plattformar så kan detta vara en roll för dig?

Om rollen
I rollen som Marketing Specialist för Sea To Summit ansvarar du för planering och genomförande av samtliga aktiviteter och kampanjer för Sverige, Norge och Finland med syfte och mål att utöka varumärkeskännedomen och försäljningen. I din roll har du ett mycket nära samarbete med våra olika marknader och du koordinerar marknadsprojekt allt ifrån digitalt innehåll till print, aktiviteter, mässor och event. Tjänsten är placerad på kontoret i Göteborg eller i Oslo och du rapporterar till Global Marketing Manager EMEA och en streckad linje till VD för norden.

Arbetsuppgifter

• Planera och genomföra regional marknadsföringsplan för omnikanaler med fokus på försäljning, POS, influencer marketing, event/mässa och PR för att stödja EMEA:s försäljningsmål.
• Rollen har ett nära samarbete med säljavdelningen med fokus på att utveckla våra nyckelkunder, för att uppnå kommersiella resultat för verksamheten, samtidigt som ROI-optimering säkerställs.
• Ansvarar för marknadsbudgeten för respektive land i samarbete med EMEA Marketing Manager.
• Ansvar för att koordinera och fungera som den lokala experten för EMEA:s marknadsföringsteam i Sverige, Norge och Finland.
• Tillsammans med försäljningsteamet, bygga och genomföra effektiva marknadsföringskampanjer som stöder affärsmål, driver kundengagemang och lojalitet.
• Ansvarig för att underhålla marknadsföringsinnehållet på landets B2B-plattform, förse återförsäljare med säsongsbetonad marknadsföringsunderlag på respektive lands språk, GTM-toolbox, utbildningsmaterial, etc.
• Ge input till EMEA:s marknadsföringsteam om lokala behov baserat på kundinsikter.
• Hantera och genomföra EMEA:s organiska strategi för sociala medier på olika annonsplattformar.
• Koordinera det innehåll som ska användas på EMEA:s sociala medier, webbplats, blogg, samarbeta med relevanta outdoor-varumärken, återförsäljare och Country Marketing Teams.

Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort kommersiellt fokus med en naturlig fallenhet för att skapa säljande och varumärkesbyggnader CONTENT. Du har relevant högskoleexamen med minimum tre års erfarenhet av såväl operativt som strategiskt marknadsarbete där du har arbetat på flera olika marknader. Idealt har du erfarenhet av en liknande befattning inom B2B där du har arbetat på nordisk nivå inom sport och/eller outdoor. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du är affärsmässig och har god förståelse för kommunikation och ”storytelling” kan användas för att stärka vårt varumärke. Vi ser gärna att du delar vårt intresse av en ”aktiv livsstil” och att du har erfarenhet av en internationell miljö.

• Stort intresse och känsla för copy och storytelling
• God erfarenhet av Adobe Sviten och likaså CMS verktyg
• Erfarenhet av sökmotoroptimering och analysverktyg, ex Google Analytics
• Erfarenhet av att hantera både organisk och betald synlighet på Meta (inklusive Facebook och Instagram) och TikTok-plattformarna
• Stark förståelse för sociala medier och deras användning för att driva varumärke och försäljning
• Skicklig i att skapa visuellt och textbaserat innehåll som fångar uppmärksamheten
• Analytisk förmåga och förmåga att använda datainsikter för att informera strategi och kampanjoptimering
• Kommunikations- och projektledningsförmåga.
• Kreativt tänkande och förmåga att anpassa sig till snabba förändringar inom marknaden
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift, övriga nordiska språk är meriterande

Personligt
Som person är du självgående med massa driv som gillar att skapa långsiktiga samarbeten och relationer och trivs med att arbeta både självständigt som i team. Du är resultatfokuserad och har en förmåga att se helheten och förstå affären och vad som behöver göras - prioritera och få det gjort. Du har lätt för att pendla mellan strategiska och taktiska arbetsuppgifter och gillar mixen. Du är en nyfiken ”doer” som får saker och ting att hända och har en känsla för service.

Sea to Summit kultur
På Sea to Summit har du möjlighet att arbeta i en mindre, snabbrörlig organisation där vi alla tycker om att bidra till gruppens framgång. Vi välkomnar kreativitet och nya sätt att anta spännande utmaningar. Hos oss får du vara med att påverka utvecklingen framåt. Vi lever i en helhjärtad kultur i ett högt tempo där vi förenar mod, engagemang och drivkraft.

Ansökan & Kontakt
Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, johan.sjoberg@yourtalent.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Your Talent AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 augusti 2024
  • Ansök senast: 6 september 2024

Besöksadress

Södra Hamngatan 25
None

Postadress

Södra Hamngatan 25
Göteborg, 41114

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024